Ředitelství silnic a dálnic Libereckého kraje zahájilo stavbu zkapacitnění silnice Nový Bor – Svor. Práce by měly být dokončeny za dva roky, součástí bude i vybudování mostů v místech migračních tras pro zvěř.
Slavnostní zahájení stavby se uskutečnilo ve středu 3. srpna. Stavba se týká zkacitnění silnice I/9 v peážním úseku se silnicí I/13 mezi obcemi Nový Bor a Svor, z dvoupruhové silnice I. třídy se tak stane silnice čtyřpruhová. Jedná se o téměř 3,5 kilometru dlouhý úsek. Zhotivitelem je sdružení firem Eurovia CS, SaM silnice a mosty a Integra s nabídkovou cenou 544 445 555 Kč bez DPH.
ŘSD dnes zahájilo realizaci stavby “I/9 Nový Bor - Svor, zkapacitnění”. Stavbu rozšíření stávající sil. I/9 a I/13 na čtyřpruhové uspořádání v délce 3,5 km realizuje sdr. Eurovia CS, SaM a INTEGRA za nabídkovou cenu 545 mil. Kč bez DPH. Stavba by měla být zprovozněna do 2 let. pic.twitter.com/oyP4DYQUVX
— Radek Mátl (@MatlRadek) August 3, 2022
Jedná se o letos největší projekt ŘSD v Libereckém kraji, zazněly ale i výhrady lidí z regionu, že rozšíření z dvoupruhu na čtyřpruh je zbytečné. Podle ředitele liberecké správy ŘSD Jana Wohlmutha bude ale silnice díky rozšíření bezpečnější. „Dneska je ten úsek zdánlivě rovný, ale na předjíždění nebezpečný. Je to souběh dvou silnic první třídy, kde je kapacita na hraně této kategorie. Odstraníme také nebezpečnou křižovatku před Svorem, kde vznikne nová okružní křižovatka, na kterou v budoucnu naváže obchvat Svoru," doplnil ředitel.
Projekční práce byly zahájeny roku 2017, letos v březnu získalo ŘSD Libereckého kraje potřebná povolení. Stavba je vedena na jižní hranici CHKO Lužické hory a severozápadně od silnice I/9 leží přírodní rezervace Klíč. Řidiči budou místem stavby moci projíždět, doprava bude však omezena.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.