Pouze nové autobusy nasadí ČSAD Slaný ze skupiny ICOM transport v městské dopravě v Jablonci nad Nisou, kterou začne zajišťovat od února příštího roku. Objednáno má 27 autobusů s hybridním pohonem zhruba za 150 milionů korun. Potřebovat bude také do 50 řidičů, smlouvu zatím nemá uzavřenou s žádným.
„Pracovní smlouvy je obvyklé podepisovat tak dva měsíce před zahájením," řekla předsedkyně představenstva ICOM transport a jednatelka ČSAD Slaný Kateřina Kratochvílová. S řidiči už jsou ale podle ní v kontaktu. „Samozřejmě, že už jsme poptávali místní řidiče, protože jsme přesvědčení o tom, že tito řidiči dopravu v Jablonci znají a můžeme potom využít jejich zkušeností. Cítíme od řidičů zájem pracovat u naší společnosti," dodala.
V případě nedostatku řidičů by si podle ní vypomohli v rámci koncernu. „To znamená, pokud by se nepodařilo získat hned na začátku potřebný počet řidičů, budeme mít připravenou skupinu řidičů, která by tady ze začátku pomohla. Ale naše zkušenosti jsou, že to je jen ze začátku," uvedla. Takové problémy měl ČSAD Slaný na Teplicku, kde převzal zajištění linkové autobusové dopravy loni v prosinci. „V Teplicích se to podařilo vyřešit. Teď tam máme deset řidičů nad plánovaným stavem, protože počítáme s tím, že koronavirus nás nemine, že v září přijde," dodala.
V Jablonci a okolí bude ČSAD Slaný zajišťovat městskou dopravu na pět let od 1. února 2023. Jde o zakázku za více než 376,5 milionu korun s cenou 54,97 koruny za kilometr. Nový dopravce nahradí společnost Umbrella Coaches and Buses, která má smlouvu na dva roky.
Komplikace spojené se změnou provozovatele koordinátor veřejné dopravy ve městě, což je Jablonecká dopravní, nečeká. „Loni jsme po 24 letech jako Jablonecká dopravní změnili koncepci režimu městské hromadné dopravy, upravily se linky a zavedla nová odbavovací zařízení. Teď je velká výhoda, že odbavovací zařízení zůstávají shodná, a navíc se nebude pro cestující ani měnit jízdní řád," řekl ředitel Jablonecké dopravní Luboš Wejnar. Nový dopravce nebude podle něj zajišťovat jen linku 115 do Rychnova u Jablonce. „Protože tam je záměr koordinátora dopravy Libereckého kraje, aby si tuto linku převzal," dodal Wejnar. Roční objem kilometrů se tak podle něj sníží z 1,415 milionu na zhruba 1,370 milionu.
Autobusy nového dopravce budou klimatizované. „Budou shodně vybavené jako současné. Navíc budou mít USB nabíječky a budou mít místo řádkového displeje LED monitor," dodal Wejnar. Dopravce nasadí autobusy s kombinovaným pohonem na naftu a elektrickou energii, 23 budou "klasické" velikosti značky Mercedes-Benz a čtyři menší Iveco.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Nepotrebuji usb, potrebuji mit jistotu ze me ridic neodmitne vzit s kocarkem, pokud uz jeden veze!
To budou výplaty.....každý deci nafty navíc mimo psanou spotřebu zaplatí řidiči.....To bude nádhera......to se budou kluci za volantama divit.....