Liberec nechal v minulých týdnech zmodernizovat křižovatku u viaduktu za devatenáct milionů korun tak, aby byla propustnější. Přibylo zde několik pruhů, kolony jsou ale ve špičce stále dlouhé. Co je příčinou? Podle zkušeností řidičů za to mohou špatně seřízené semafory i neukázněnost těch, kteří do křižovatky vjíždí i ve chvíli, kdy nemohou projet a ucpávají jí. Podle města by od 5. prosince mělo dojít alespoň k částečnému zlepšení, skončí totiž zkušební provoz, ve které je křižovatka řízená teď a přejde se na dynamické řízení.
Zmodernizovaná křižovatka se otevřela minulé pondělí a mnoho řidičů bylo zvědavých, jak to celé dopadlo a zda se bude projíždět lépe. Po prvních dnech ale přišly rozpaky. Ve spičkách jsou fronty stále dlouhé, směrem na Františkov auta stojí až k Bille, desítky aut stojí i na kolejích od Hanychova.
A lidé o křižovatce hodně diskutují a většinou se shodnou na dvou věcech – to první je, že je potřeba seřídit semafory. „Za mě ta křižovatka je teď určitě lepší, než byla. I když pár much by se tam ještě našlo. Myslím si, že je zásadní problém v synchronizaci semaforů. Prostě ta průjezdnost nefunguje,“ uvedl například Toni Vlček.
Druhý problém? Neukáznění řidiči, kteří do křižovatky vjíždí, i když nemají jistotu, že budou moci projet. „Není to špatný. Ale lidi té křižovatce teď moc nerozumí. Ale normální dokáže pochopit. V týdnu jsem tam párkrát zažil, kdy maníci, kteří byli v pruhu směr soud, se za křižovatkou cpali do pruhu směr Děčín a blokovali dopravu, protože v něm stáli ti, kteří si od Franťáku najeli dobře dle nového značení. Tak to pak nemá být zablokovaný,“ říká Karel Soukupů.
Alespoň první problém by se ale mohl brzo zlepšit. „V obou křižovatkách jedeme světelnou signalizaci ve zkušebním provozu. Po předání finální stavby, což bude 5. prosince, přejdeme na dynamické řízení křižovatky, které řidiči poznají podle kamer umístěných nad křižovatkou,“ vysvětlila mluvčí radnice Jana Kodymová.
Poté by se měla průjezdnost zlepšit. Podle náměstka primátora Jiřího Šolce (ANO) ale bude ke kolonám docházet vždy. „Tato křižovatka volala po úpravě už roky, je to po Šaldově náměstí druhý nejdůležitější dopravní uzel města. Aktuální úpravou získala vyšší propustnost a je to dobře znát. S novým signálním plánem už to bude zcela bez problémů, byť si všichni musíme uvědomit daný fakt, že ve špičce tam bude těsno vždy, i kdyby těch pruhů bylo osm – aut je prostě moc a město není nafukovací,“ uvedl.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Nikoho ještě nenapadlo udělat základní krok aby to fungovalo. U viaduktu dostanete zelenou, popojedete pár metrů a na druhé křižovatce máte červenou ! Jak se asi ta křižovatka celá má uvolnit ? Pokud dostanu zelenou na jedné křižovatce, musí svítit zelená i na druhé, aby to všechno odjelo pryč. Nechápu, jak někdo vůbec dokáže vymyslet takové řízení světel jako teď. To u toho nikdo nepřemýšlí ?