Téměř dva roky trvala rekonstrukce mostů mezi Svijany a Příšovicemi. Celkem vyšla na 95,7 milionů korun. Mosty vedou přes D10 a železniční trať.
Oba původní posty stavební firma kompletně zdemolovala a poté postavila zcela nové. Zakázka byla projektována v režimu Design & Build, tedy vyprojektuj a postav. „Museli jsme věnovat velkou pozornost přípravě projektové dokumentace, kterou bylo nutné vypracovat pouze podle textového zadání investora. To znamenalo velké úsilí na počátku stavby, kdy byla projektová dokumentace dopracovávána v průběhu výstavby. Samotná výstavba probíhala ve stanovených termínech a systém Design & Build se ukázal jako funkční,“ řekl Bohumil Rohn, oblastní ředitel Metrostav Infrastructure, která měla stavbu na starosti.
Rekonstrukce přinesla komplikace, ať už na silnici druhé třídy, kudy mosty vedou, ale i na D10. Nové mosty jsou o něco širší a v budoucnu se na ně vejde i cyklostezka. „V současné době bude Liberecký kraj žádat o dotaci z evropských zdrojů na úsek cyklostezky Greenway Jizera mezi Svijany a Turnovem. Jedná se o deset kilometrů dlouhou část za zhruba 93 milionů korun, která by měla navazovat na před deseti lety dokončenou trasu mezi Líšným, Malou Skálou, Robousy a Turnovem a také na projekt trasy mezi Líšným a Železným Brodem, kde by mělo být hotovo příští rok,“ uvedl hejtman Martin Půta (Starostové pro LK).
Nejprve se rekonstruoval most přes D10, ta začala už loni v květnu a v prosinci už byl nové most hotový. Letos pak proběhla rekonstrukce mostu přes železniční trať. Nový most pak byl zprovozněný nyní.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
To jsem zvědav jak při typicky české kvalitě práce to dlouho vydrží!