Kvůli rekonstrukci výpravní budovy v Hrádku nad Nisou se na konci ledna pro cestující uzavře železniční podchod ve stanici. K vlakům se až do dubna lidé dostanou náhradním koridorem kolem budovy. Od dubna začne na trati výluka, až do podzimu nahradí vlaky na trati z Liberce přes Chrastavu a Hrádek nad Nisou do německé Žitavy autobusy. Stavět budou u nádraží, řekla dnes ČTK mluvčí radnice Eva Malá.
Rozsáhlé úpravy výpravní budovy v Hrádku nad Nisou jsou součástí projektu za bezmála 1,238 miliardy korun, který má zlepšit dopravní spojení z Liberce směrem do Polska a Německa, zvýšit zabezpečení tratě a komfort pro cestující. Rekonstrukce čeká také nádraží v Chrastavě. Projekt počítá u obou železničních stanic s opravou nádražních budov a nástupišť a zajištěním jejich bezbariérovosti. Mezi stanicemi se zvýší bezpečnost díky novému zabezpečovacímu zařízení. Práce na trati začaly loni v září, hotovo by mělo být v listopadu.
„V centrální hale, kam nyní ústí podchod pro cestující, bude vybudována technologická místnost pro nové zabezpečovací zařízení. Přístup k vlakům bude náhradním vyznačeným koridorem kolem výpravní budovy a přes úrovňový přechod na nástupiště a budou provedena opatření k zajištění bezpečnosti cestujících," doplnil koordinátor stavby Tomáš Havel ze společnosti Skanska. Po dokončení stavby bude cestujícím sloužit nový podchod na jiném místě.
Trať z Liberce na Žitavu byla součástí Jiho-severoněmecké spojovací dráhy a měla zajistit rychlou cestu z Německa přes Česko na jih do Vídně, první vlak tudy projel 1. prosince 1859. Dnes slouží hlavně regionální dopravě a denně ji využije kolem 2500 cestujících. „Myslím si, že rekonstrukce těchto dvou příhraničních nádraží dá jasný signál, že opravdu chceme do budoucna, aby se trať Praha - Liberec a směr na Polsko stala komfortní," řekl již dříve k projektu ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Provoz na trati budou po dokončení rekonstrukce na dálku řídit dispečeři z Liberce.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Zatím zde nejsou vloženy žádné komentáře.