Aktuálně

Uzavírka frekventované Vítězné ulice v Liberci skončí nejpozději v pátek více...

Tetování může oslabit imunitu, ale i účinky očkování, ukazuje nová studie více...

Jablonec chce příští rok zahájit stavbu dopravního terminálu. Vyhlašuje výběrové řízení více...

Bude do Vánoc a během svátků sněžit? Meteorologové odhalili předpověď více...

Umíme hrát lépe, mrzelo trenéra Slovanu Kováče. Bod z Letné bral jako cenný více...

Zima v nedohlednu, počasí bude nadále připomínat podzim více...

ČEZ chce v Ralsku obří větrný park, za výstavbu nabídl 600 milionů a bonusy více...

Liberecký dopravní podnik za opravu pěti tramvají zaplatí 32 milionů bez daně

Autoři | Foto DPMLJ

Liberecký dopravní podnik (DPMLJ) si nechá opravit skříně a karosérie pro dalších pět tramvají, tedy částí bez podvozku. Zaplatí za to 32 milionů korun bez daně, zakázku opět získala ostravská firma Škoda Ekova, vyplývá z údajů ve věstníku veřejných zakázek. Ta pro liberecký dopravní podnik za poslední čtyři roky obdobně opravila 11 tramvají a na dalších třech pracuje.

V této soutěži byla Škoda Ekova jediným účastníkem. Dopravní podnik odhadoval, že za renovaci pěti tramvají zaplatí zhruba o půl milionu korun více, než je vysoutěžená cena. Kompletní renovace čeká v následujících dvou letech jednu tramvaj typu T3R.PLF, dvou T3R.PV a dvou T3SUCS.

Pro Škodu Ekova je to od roku 2022 třetí zakázka na opravu tramvají, kterou od libereckého dopravního podniku získala. V roce 2022 vyhrála soutěž na generální opravu šesti tramvají za 46,4 milionu bez DPH a v roce 2023 soutěž na kompletní opravu osmi tramvají za 65,5 milionu korun bez DPH.

Liberecký dopravní podnik má 64 tramvají, které jezdí na čtyřech linkách o celkové délce 37 kilometrů. Ročně tramvaje najezdí skoro dva miliony kilometrů a přepraví kolem deseti milionů cestujících. Modernizace prodlužuje jejich životnost, pro dopravní podnik je to levnější než nákup nových tramvají, pořízení jedné by ho stálo minimálně 80 milionů korun. Poslední novou tramvaj si DPMLJ pořídil v roce 2012, tehdy šlo o prototyp EVO2 za 38 milionů korun bez DPH.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky ČR, MHD, Liberec, firmy, DPMLJ, Škoda Ekova

Komentáře

Jindřich Ženíšek

Proč jsou mazány příspěvky do diskuze o tramvajích?Psal jsem třikrát,příspěvek se objevil,ale po deseti minutách zmizel.

Pondělí, 14. července 2025, 17:40Odpovědět

Petr Vlach

Liberec se snad v životě nedočká něčeho nového.....Ještě za dalších sto let budou v Liberci jezdit staré šroty do kterých se bude lejt hromady peněz na GO ! Jinde v republice už obměňují několikáté generace tramvají a Liberec bude mít stále ty stejné ! Smutný pohled.............

Sobota, 12. července 2025, 11:00Odpovědět

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.