Aktuálně

Seniorka ležela celou noc na zemi a nemohla vstát. Pomoci se dovolala před čtvrtou ráno více...

Magnet na kolapsy. Záchranářka Veronika Chalupová zachraňuje lidi v práci i volném čase více...

S tarifem IDOL se cestující nově svezou i do dalších částí Ústeckého kraje více...

Mladý muž zkolaboval přímo v pekařství. Pomohla karta od lékaře více...

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

S tarifem IDOL se cestující nově svezou i do dalších částí Ústeckého kraje

S novinkou pro cestující, kteří využívají integrovaný tarif Libereckého kraje IDOL, přišla s novým jízdním řádem od 14. prosince společnost Korid LK, která v Libereckém kraji zajišťuje systém veřejné dopravy. Nově lze totiž tarif IDOL využít i za hranicemi kraje, při jízdě do Rumburku a Litoměřic. Korid LK tak pokračuje s rozšiřováním IDOLU do Ústeckého kraje. Už od konce roku 2023 totiž mohou cestující využít IDOL ve vlacích z České Lípy do Děčína.

Liberecký a Ústecký kraj spojují ve směru na Českou Lípu tři železniční tratě od Děčína, Litoměřic a Rumburku. Čtvrtá trať spojuje Liberec s Varnsdorfem přes německou Žitavu. Dále pak mezi kraji jezdí také několik autobusových regionálních linek.

„Mezikrajská spolupráce v objednávce krajů funguje již mnoho let a vlastně zajišťovala spojení ještě před vznikem krajských integrovaných systémů – systému Libereckého kraje IDOL a později systému Ústeckého kraje DÚK. Dlouhá léta se ale vůbec nevěnovala pozornost tarifní integraci a cestující při přejezdu krajů museli požívat vždy dvě jízdenky nebo neintegrované jízdenky jednotlivých dopravců,“ vysvětluje za Korid LK vedoucí podúseku IDOL Jan Maxa.

To se však podle něj v posledních letech zásadně mění. „A jsou to právě kraje, které jsou lídry tarifní spolupráce, která zjednodušuje lidem mezikrajské cestování,“ dodává.

V závěru roku 2023 pronikl integrovaný tarif Libereckého kraje IDOL do vlaků z České Lípy do Děčína a od letošních změn jízdních řádů 14. prosince pak nově také do vlaků do Rumburku a Litoměřic. „Rozšíření je oboustranné, takže i tarif Ústeckého kraje DÚK platí až do České Lípy a cestující si tak podle potřeby mohou sami vybrat vhodný tarif,“ podotýká Maxa.

Volba tarifní spolupráce v tomto regionu není náhodná. Mezi okresy Česká Lípa a Děčín je již historicky silná poptávka po mezikrajském cestování, a to jak do zaměstnání a vzdělávacích zařízení, tak i za volnočasovými aktivitami.

Fungování překryvu IDOL ve vlacích do Ústeckého kraje

V případě překryvu IDOLu ve vlacích do sousedního Ústeckého kraje platí všechny nabídky jízdného jako v Libereckém kraji. „Jak jednotlivé jízdenky, tak vícedenní časové kupóny, nebo celosíťové jízdenky. Například ve vlaku z Rumburku si cestující řekne, že chce jízdenku IDOL do Liberce a průvodčí prodá přestupní IDOL jízdenku, se kterou v České Lípě přestoupí do vlaku směr Liberec a v rámci časové platnosti ještě bude moci využít třeba MHD,“ vysvětluje Jan Maxa.

Nové relace v Ústeckém kraji jsou podle něj ve všech odbavovacích zařízení IDOL, takže odkudkoliv z Libereckého kraje si cestující může koupit třeba jízdenku do Litoměřic. „Zvýhodněna je tradičně bezhotovostní platba a pokud má cestující aplikaci Idolka, nakoupí si vše potřebné sám a ve vlaku se jen odbaví,“ dodává.

Situace u autobusů, které přejíždějí z Libereckého do Ústeckého kraje, je složitější

U autobusové mezikrajské dopravy je situace složitější. „Na rozdíl od vlaků zatím autobusy IDOL a autobusy DÚK neumí prodávat a validovat jízdenky sousedního kraje. Proto do Ústeckého kraje nyní zajíždějí autobusové linky IDOL a prodává se na mezikrajské cesty jen jízdní doklady IDOL. To platí například na linkách do Varnsdorfu, České Kamenice, Jetřichovic, nebo i z Nového Boru do Děčína,“ uvádí Maxa. Byť se to podle něj může pro IDOL zdát výhodné, v rámci spolupráce je potřeba i zde dosáhnout vzájemného překryvu a možnosti prodeje tarifu DÚK. „Ono to totiž zároveň otevře možnosti zahrnout do IDOLu i některé linky Ústeckého kraje a rozšířit tak nabídku mezikrajského cestování na jednu jízdenku,“ vysvětluje.

Rozšíření této nabídky však vyžaduje zásah do odbavovacích zařízení v autobusech obou krajských systémů. Zavedení se tak předpokládá v průběhu roku 2026.

Autobus IDOL na lince, která obsluhuje trasu z České Lípy, resp. z Prahy do Varnsdorfu.

Trať z Liberce do Varnsdorfu

Také u trati z Liberce do Varnsdorfu je ambice rozšířit IDOL až do Varnsdorfu. „Dnes končí IDOL v Žitavě a byť se může zdát, že do Varnsdorfu to jsou jen čtyři zastávky, je nejprve nutné vyřešit právě ten průjezd skrze německý úsek. Německý organizátor dopravy je návrhu nakloněn, a tak na přípravě rozšíření tarifu IDOL až do Varnsdorfu už pracujeme,“ uzavírá Jan Maxa.

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky doprava, integrace, IDOL, Korid LK, Liberecký kraj, vlak, autobus

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.