Parkování na pár desítek minut zadarmo, přísnější kontroly a dražší celodenní parkování. To je jen pár návrhů pro změnu parkovacího systému, který by měl platit od příštího roku. Chystané změny vycházejí z průzkumu obsazenosti. Například nejdražší červené zóny je na 60 procentech. U nejlevnější je to o 20 procent více.
Právě z toho důvodu by mohla zdražit nejlevnější zelená zóna, kterou si řidiči zvykli používat jako celodenní parkoviště za 20 korun. Obsazenost tam leckdy dosahuje 100 procent. Radnice by proto ráda zdražila hodinovou taxu z pěti na osm korun a celodenní parkování by mohlo stát až čtyřicet korun.
Liberec chce změny v parkovacím systému zavést od 1. ledna příštího roku. Nový systém by měl umožnit platit parkování nejen hotově drobnými, jako je tomu nyní. Město plánuje zavedení plateb SMS a bankovními kartami pro červenou zónu.
Dalším záměrem je zavedení kombinovaných zón. „Majitelé servisních parkovacích karet budou moci v době od 7.30 do 16.00 hodin parkovat na rezidentních a abonentních stáních. Těchto karet by mělo být vydáno maximálně 100 a nárok na ně budou mít pouze fyzické a právnické podnikající osoby zajišťující v daných zónách opravy a údržbu nebytového fondu a organizace zajišťující na území města pečovatelské služby. Ze zpracovaného měření obsazenosti vyplývá, že rezidentní a abonentní parkoviště mají v uvedených hodinách volnou kapacitu,“ informoval náměstek primátora pro technickou správu majetku Tomáš Kysela.
Průzkum navíc ukázal, že si řidiči často nelámou hlavu s placením. Právě proto by měl od příštího roku stoupnout počet hlídek městské policie, které kontrolují parkování, o jednu. Pokuty by pak řidiči měli dostávat až při recidivě, při první porušení by je za stěračem čekal pouze varovný obrázek.
Současný parkovací systém v Liberci zahrnuje 2140 parkovacích míst, z nichž 831 míst slouží rezidentům a abonentům. Příjmy z parkování činily za uplynulý rok 17 599 460 korun.
Parkovací systém doposud provozovaly Technické služby města Liberce. Těm ale na konci letošního roku končí smlouva a od roku 2016 se do provozu nového parkovacího systému zapojí hned čtyři provozovatelé, kteří si mezi sebou rozdělí role. Město Liberec zajistí správu parkovacího systému včetně koncepce a rozvoje, Technické služby města Liberce se nadále budou starat o údržbu a opravy, Městská policie Liberec zajistí dohled a represi a Liberecká informační společnost pak datovou podporu a software. Ze zisku budou profitovat všichni čtyři provozovatelé.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.