Údržba libereckého tunelu pořádně zkomplikovala dopravu ve špičce na průtahu Libercem. Už v ranních hodinách se táhla dlouhá kolona ve směru na Prahu až ke sjezdu k nákupnímu centru Géčko. S dopravním omezením v tunelu musí Liberečané počítat až do 25. října, kdy pravidelná údržba skončí.
Pro řidiče se v pondělí ráno uzavřel tubus ve směru na Prahu a doprava byla převedena do druhého směru. Přesně za týden se podle odboru dopravy uzavře druhý tubus, který čeká rovněž týdenní údržba.
Už první den museli řešit policisté jednu dopravní nehodu hned za výjezdem z tunelu, kde se střetla dvě osobní auta. Nehoda se obešla bez zranění.
A proč musí být pravidelně tunel uzavírán? Hustý provoz se na něm podepisuje víc než je zdrávo. „Během 14 dní bude provedena sanace křídel tunelu, u kterých vlivem výfukových zplodin dochází ke korozi betonu. Dojde také k pravidelnému čištění a k údržbě osvětlení,“ říká vedoucí odboru dopravy Jan Čáp.
Liberecký tunel byl vybudován v 90. letech v rámci stavby průtahu silnice I/35 Libercem. Tvoří ho dva tubusy, ten ve směru na Prahu měří 280 metrů a ve směru na Děčín 240 metrů. Šířka vozovky mezi zvýšenými obrubami v jednom směru je 9,3 metru. Do provozu byl tunel uveden v roce 1992, před devíti lety prošel ale opravou za bezmála 14 milionů korun. "Tunel je v dobrém stavu, pravidelně se čistí a udržuje, takže určitě vydrží dalších 20 let," informoval ředitel libereckého ŘSD Josef Jeníček. Připravuje se ale jeho modernizace.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.