Počasí dnes12 °C, zítra17 °C
Sobota 18. května 2024  |  Svátek má Nataša
Bez reklam

Nevzhledné buňky na autobusáku možná nahradí moderní budova

Představte si, jste turistou, co přijede do Liberce. První, co z krajského města uvidíte, je terminál autobusové dopravy na třídě 1. Máje. Dojem, který si odvezete, asi nebudě bůh ví jaký. Právě tahle nevzhledná budova by mohla za pár let zmizet. Vedení města by na výstavbu nového zázemí a parkoviště chtělo získat evropské dotace.

Terminál autobusové dopravy je trnem v oku nejen Liberečanů už řadu let. V devadesátých letech proběhla rekonstrukce nástupiště, na zázemí pro řidiče a další pracovníky se ale z finančních důvodů nedostalo. Ostuda Liberce by měla do pár let zmizet a nahradit by ji měla moderní hala za zhruba 70 milionů korun. Ta má být napojena na parkovací dům.


Takhle vypadal architektonický návrh na nový terminál v Liberci v roce 2008. Jak by měl terminál vypadat nyní, není zatím jasné. Foto: omniarch.cz

Modernizace terminálu autobusové dopravy není jedinou z prioritou, na kterou chtějí zastupitelé měst Liberce a Jablonce nad Nisou čerpat finance z IPRÚ (Integrovaného plánu rozvoje území). Dalšími projekty jsou dopravní terminál v Jablonci, parkovací dům u krajské nemocnice, nákup nových autobusů a rozšíření sítě cyklostezek.

„Soustředíme se na klíčové projekty, které řeší hlavní problémy a mají největší přínos v oblasti dopravy. Osobně jsem rád, že je shoda i na vybudování nového parkovacího domu v areálu liberecké krajské nemocnice, který naváže na nově připravovaný pavilon urgentní péče, ale také na tom, že cyklodoprava již nebude v kraji ‚Popelkou‘, ale stane se jednou z hlavních priorit,“ řekl náměstek primátora pro ekonomiku, strategický rozvoj a dotace Jan Korytář.

PSALI JSME: Dopravní podnik oprášil projekt trati do Rochlice

Pokud by se podařilo získat dotace sousednímu Jablonci nad Nisou, dočkalo by se rekonstrukce několik úseků na trati mezi Libercem, kde se plánuje i její prodloužení do centra města. Součástí má být i nový terminál hromadné dopravy s parkovištěm. Evropské dotace by také měly ve výsledku umožnit rozšíření rozchodu kolejí i mezi Libercem a Jabloncem, podobně, jak se stalo již v Liberci.

Do budoucna se počítá také s obnovou vozového parku. Garáže dopravního podniku by mohlo doplnit několik elektrobusů nebo levnějších, ale provozně o něco dražších autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn.

Ve fázi příprav je také vybudování nového parkovacího domu v areálu nemocnice v Liberci, který by měl pomoci vyřešit nedostatek parkovacích míst v okolí nemocnice.

Další prioritou je zlepšení podmínek pro cyklisty. Zejména půjde o výstavbu páteřní cyklostezky mezi Libercem a Jabloncem a na ni navazující úseky z okolních obcí. „K cyklostezkám se budeme scházet i nadále, abychom průběžně aktualizovali, které konkrétní úseky se budou financovat v rámci IPRÚ. Na cyklostezky je totiž možné získat zdroje i v rámci přeshraničních projektů či ze SFDI. Průběžná koordinace společného postupu je tudíž nutná,“ doplnil Jan Korytář.

Na tyto projekty by mělo být k dispozici z IPRÚ 470 milionů korun.

Foto Praha MHD

Štítky Liberec, autobusová doprava, Jablonec nad Nisou, projekt, cyklostezka, Jan Korytář, Státní fond dopravní infrastruktury

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Nevzhledné buňky na autobusáku možná nahradí moderní budova  |  Doprava  |  Zprávy  |  Liberecká Drbna - zprávy z Liberce a Libereckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.