Více než třetina krajských silnic druhých a třetích tříd zůstává v havarijním stavu. To je nepříliš lichotivá bilance, kterou se vedení Libereckého kraje snaží pomalu měnit k lepšímu. Za poslední tři roky padlo na opravy krajských silnic více než 3,2 miliardy korun, třetina zmírnila povodňové škody.
„U silnic třetí třídy je menší zlepšení, stále máme 37 procent v havarijním stavu a 13 procent v nevyhovujícím stavu. K výraznému zlepšení došlo u silnic druhé třídy, kde je zlepšení markantní,“ řekl náměstek hejtmana Vladimír Mastník (SLK) a dodal: „Pokud chceme udržet stav silnic takový, jako je teď, musíme do nich dát každý rok minimálně půl miliardy korun, abychom udrželi současný stav a bylo nepatrné zlepšení. Nejde jen o povrchy, ale také odvodnění a propustky. Sousta věcí není vidět.“
Liberecký kraj vlastní 2075 kilometrů silnic druhé a třetí třídy, což představuje 86 procent komunikací na jeho území. V loňském roce do krajské silniční sítě investoval nejvíce v historii krajů. "Byly to prostředky do dokončení obnov úseků silnic poškozených povodněmi v roce 2010, do kompletních rekonstrukcí silnic, včetně všech konstrukcí vozovek, rekonstrukcí odvodnění, zdí, mostů a propustků, v menší míře samostatně do silničních objektů, které se do stavu povrchu neprojeví, ale bez jejich opravy by nebylo možné v budoucnu realizovat výměnu povrchu vozovky,“ dodal hejtman Libereckého kraje Martin Půta (SLK).
Letos kraj počítá s půlmiliardovou investicí do komunikací. "Za klíčový považuji letos začátek projektu od zámku Frýdlant po zámek Czocha, který by měl vyřešit hlavní dopravní trasy na Frýdlantsku," řekl Půta. V rámci česko-polského projektu chce kraj opravit a rozšířit zhruba 24 kilometrů silnic nižších tříd ve Frýdlantském výběžku. Se stavbou by se mělo začít letos na podzim.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.