Šestičlenná flotila těchto malých autobusů, tedy vlastně midibusů, vyráží do terénu. Spatřit je od dnešního dne můžete na trasách v okolí Českého Dubu, Hrádku nad Nisou a na Frýdlantsku. Midibusy značky SOR pořídilo ČSAD Liberec. V každém z nich je 25 míst k sezení, místo pro kočárek a invalidní vozík a až 26 míst k stání.
„Již v minulosti proběhla analýza o využití jednotlivých linek a spojů, ze které vzešel požadavek na větší zapojení mini a midibusů do systému veřejné dopravy,“ vysvětluje krajský radní pověřený řízením resortu dopravy Vladimír Mastník (SLK).
SOR CN 8,5 je model českého, částečně nízkopodlažního autobusu z produkce firmy SOR Libchavy. Midibus je určen pro linkovou dopravu na méně vytížených linkách, v současnosti se jedná o nejmenší autobus vyráběný SORem. Jeho délka je něco málo pod devět metrů. „Mezi dopravci je největší zájem o naše střední 10,5 metrové autobusy. Výrazná poptávka je ale i po těch menších, dlouhých 8,5 metrů, které budou brázdit trasy na Liberecku,“ uvádí Karel Brýdl ze společnosti SOR Libchavy, jež autobusy dopravci dodala.
Právě malé mini a midibusy zajišťují dopravu na Liberecku na čím dál více linkách. V loňském roce bylo nasazeno pět minibusů Iveco Stratos a dva midibusy SOR CN 8,5. Ty obsluhují linky na Českodubsku, v okolí Chrastavy a Hrádku nad Nisou, na Fojtku nebo na Frýdlantsku. „Nasazení nových vozidel předpokládáme ve stejných lokalitách, ale dostane se na více linek, kde cestuje menší počet cestujících,“ uvádí zástupce ředitele společnosti KORID LK Otto Pospíšil.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.