Aktuálně

Tygři v Brně bojovali, na body to ale nestačilo. Kometa vyhrála 3:1 více...

Radost pro řidiče v Liberci – Vítězná ulice je opět průjezdná více...

Zloděje na dně vypuštěné přehrady v Liberci zlákal vůz stavbařů, krádež ale zpackali více...

Obrovský úspěch absolventky liberecké univerzity: získala sklářského Oskara více...

Řidička na přechodu v Jablonci přehlédla chodkyni, těžce ji zranila více...

Tunel se po dlouhé opravě otevírá. Už příští rok ŘSD na průtahu chystá další omezení více...

Během víkendu se budou teploty držet nad nulou. Řidiče potrápí mlha více...

U Panské skály supermarket stavět nelze, ministerstvo potvrdilo zamítnutí výjimky více...

Liberecko od dneška křižuje šest malých midibusů. Potkáte je v okolí Českého Dubu i Frýdlantu

Šestičlenná flotila těchto malých autobusů, tedy vlastně midibusů, vyráží do terénu. Spatřit je od dnešního dne můžete na trasách v okolí Českého Dubu, Hrádku nad Nisou a na Frýdlantsku. Midibusy značky SOR pořídilo ČSAD Liberec. V každém z nich je 25 míst k sezení, místo pro kočárek a invalidní vozík a až 26 míst k stání.

„Již v minulosti proběhla analýza o využití jednotlivých linek a spojů, ze které vzešel požadavek na větší zapojení mini a midibusů do systému veřejné dopravy,“ vysvětluje krajský radní pověřený řízením resortu dopravy Vladimír Mastník (SLK).

SOR CN 8,5 je model českého, částečně nízkopodlažního autobusu z produkce firmy SOR Libchavy. Midibus je určen pro linkovou dopravu na méně vytížených linkách, v současnosti se jedná o nejmenší autobus vyráběný SORem. Jeho délka je něco málo pod devět metrů. „Mezi dopravci je největší zájem o naše střední 10,5 metrové autobusy. Výrazná poptávka je ale i po těch menších, dlouhých 8,5 metrů, které budou brázdit trasy na Liberecku,“ uvádí Karel Brýdl ze společnosti SOR Libchavy, jež autobusy dopravci dodala.

Právě malé mini a midibusy zajišťují dopravu na Liberecku na čím dál více linkách. V loňském roce bylo nasazeno pět minibusů Iveco Stratos a dva midibusy SOR CN 8,5. Ty obsluhují linky na Českodubsku, v okolí Chrastavy a Hrádku nad Nisou, na Fojtku nebo na Frýdlantsku. „Nasazení nových vozidel předpokládáme ve stejných lokalitách, ale dostane se na více linek, kde cestuje menší počet cestujících,“ uvádí zástupce ředitele společnosti KORID LK Otto Pospíšil.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Liberecký kraj, Český Dub, SOR Libchavy, Frýdlant, Hrádek nad Nisou, Frýdlantsko, ČSAD Liberec, doprava, Vladimír Mastník, Starostové pro Liberecký kraj

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.