Díky modernizaci železniční trati mohou vlaky z Liberce na Tanvald a Jaroměř jezdit rychleji, zvýšila se i bezpečnost a komfort pro cestující. Úpravy tří úseků trati stály dohromady 1,5 miliardy korun, z toho zhruba 76 procent zaplatila Evropská unie.
Modernizované jsou tratě z Liberce na Tanvald a dva úseky na trase z Liberce na Jaroměř - mezi Starou Pakou a Malou Skálou a mezi Turnovem a Libercem. "Každá stavba je zhruba 30kilometrový úsek, kde se prováděly práce na železničním svršku, většinou výměna jednotlivých prvků. Pracovalo se na mostech, propustcích," řekl Bohuslav Navrátil, náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která byla investorem. Modernizací prošly i železniční stanice, opravena byla nástupiště i výhybky, trať dostala moderní zabezpečení i napájecí systémy.
"Tratě byly zastaralé, v nedobrém stavu, prvky byly za svou životností. Smyslem bylo zvýšit traťovou rychlost, zkrátit jízdní dobu, zajistit bezpečnost a spolehlivost železničního provozu," řekl Navrátil. Podle oblastního ředitele SŽDC Hradec Králové Vladimíra Filipa pomohla rekonstrukce zlepšit železniční napojení z Liberce směrem na Turnov, Železný Brod a Tanvald. "Pomohla především oblasti Železného Brodu a Semilska, která je velmi složitě obsluhována autobusy," řekl Filip.
Liberecký kraj má dobře rozvinutou železniční síť, je ale většinou jednokolejná a není elektrifikovaná. Navíc je zastaralá a podle odhadů by potřebovala modernizaci za 21 miliard korun. V minulosti se do ní ale investovalo jen málo. Rekordní byl loňský rok, kdy investice překročily 2,3 miliardy korun. Hlavním důvodem byla snaha dočerpat co nejvíce peněz z končícího Operačního programu Doprava I. Podle Filipa bude modernizace tratí v Libereckém kraji pokračovat i letos, objem peněz bude zhruba poloviční. K největším projektům patří modernizace nádraží v České Lípě.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.