Už nějaký ten pátek křižují ulice Liberce takzvané sociální automobily, které přepravují seniory a hendikepované k lékaři nebo třeba na úřady. Podle posledních čísel si provozovatelé na nízkou vytíženost stěžovat nemůžou. Naopak, v Liberci by se podle všeho užilo i pár sociálních automobilů navíc.
Sociální automobily nejezdí podle žádných jízdních řádů, ale na základě individuálních objednávek. S nimi není dobré otálet. „Určité časy jsou zaplněné třeba měsíc dopředu. Musíme tak čas od času hledat nějaké volné okénko,“ řekla mluvčí dopravního podniku Martina Poršová.
Právě dopravní podnik poskytuje už šest let sociální autobus převážně seniorům, kteří jezdí například do denního stacionáře pro seniory v Ruprechticích nebo také klienti do Jedličkova ústavu. „V loňském roce jsme takto přepravili 3500 osob,“ dodala.
Začátkem letošního roku začalo stejnou službu nabízet také Komunitní středisko Kontakt Liberec pod názvem Taxík Maxík. Stejně jako dopravní podnik mají i oni objednávky i na tři týdny dopředu. "Snažíme se předcházet sociální izolaci a v maximální míře vytáhnout seniory mezi lidi. Hlavně v odpoledních časech je vozíme do knihovny nebo za různými kulturními aktivitami," dodal ředitel Kontaktu Michal Dufek. Podle něho „Maxík“ najezdí měsíčně až 200 jízd.
Službu si zájemce musí objednávat minimálně 24 hodin dopředu a to telefonicky nebo osobně v sídle organizace Kontaktu v Palachově ulici. Podmínkou je věk nad 70 let nebo průkaz ZTP.
Jedna cesta stojí u Kontaktu 30 korun, dopravní podnik jezdí o šest korun levněji. Oběma svým společnostem radnice ztrátu dorovnává.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.