Aktuálně

Dívenka nastoupila v Jablonci cestou na hudebku do špatného autobusu, pomohli strážníci více...

Čeká nás zatažený víkend s přeháňkami. Teploty půjdou nahoru více...

Policie zná příčinu diskotéky na Bílém Kameni. Šlo o závadu na mrazícím zařízení více...

Asfaltové hřiště na Králově Háji čeká proměna. Nadchnout má děti i jejich dozor více...

Prales na Ještědu se rozroste o 4,5 hektaru. Spolek vyjde výkup na milion více...

Pohotovosti převezmou zdravotní pojišťovny. O všechny v kraji ale nestojí více...

V Liberci začal fungovat centrální dispečink dopravy. Aktuální informace o odjezdech najdete na mobilu

V Libereckém kraji zahájil včera ráno ověřovací provoz centrální dispečink regionální dopravy, zatím jsou v něm zapojeni čtyři největší autobusoví dopravci a České dráhy. Postupně se ale budou zapojovat další. Dispečink sleduje dopravu v kraji on-line každý den od 04:00 do 24:00.

Aktuální informace o odjezdech vlaků a autobusů ze zastávek zjistí cestující na internetu a v chytrém telefonu na adrese http://m.idol.mpvnet.cz.

Cílem projektu je zajistit lepší návaznost autobusových a vlakových spojů v kraji. V běžný pracovní den sleduje dispečer 2608 autobusových a 539 vlakových spojů. "Základ funguje automaticky, předem jsou předdefinovány přestupní vazby, kterých máme aktuálně 1260. Pro každou přestupní vazbu je zadána čekací doba, což je čas, po jaký se může spoj zdržet, aby se nerozpadaly další návaznosti," vysvětlil vedoucí projektu Pavel Jaško ze společnosti Korid LK, která je koordinátorem dopravy v kraji. Dispečer do toho může zasáhnout, když bude ohlášen přestup větší skupiny cestujících nebo při nějakých mimořádnostech. "Testování ukázalo, že bez dohledu dispečera by to nemohlo fungovat, je to živý organizmus," dodal.

Systém sleduje vozy díky GPS v odbavovacích strojcích, které každých zhruba 15 sekund vysílají informace o poloze. Na železnici dostává systém informace od dopravce nebo provozovatele dráhy. Přestože do on-line sledování zatím nejsou zapojeni všichni dopravci v kraji, cestující dostane prostřednictvím telefonu či počítače informace o všech spojích, které z vybrané zastávky odjíždějí. "U zapojených dopravců jsou ale k dispozici i aktuální informace o případném zpoždění, nasazení bezbariérového vozu nebo případných mimořádnostech," řekl Jaško.

Pro cestující zřídil Korid LK také informační telefonní linku 704 702 000 na dispečink, kde je možné dotázat se na případné zpoždění a od nových jízdních řádů 11. prosince si přes dispečink budou moci objednat i radiobus (autobusový spoj na zavolání). "Dřív si museli zjistit, u kterého dopravce si ho mají objednat, teď si zavolají na jedno místo a my jim to zajistíme," řekl ředitel Korid LK Jiří Hruboň. Zatím si musí cestující kvůli objednávce radiobusu zavolat, do budoucna se ale podle Hruboně počítá s dalším rozšiřováním systému, který by měl umožnit objednávky přes mobilní telefon nebo internet.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky doprava, Liberec, Liberecký kraj, České dráhy

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.