Téměř každý den vás informujeme o dopravních nehodách, které mají často tragické následky. Na jakých úsecích silnic ale hrozí největší nebezpečí? Touto otázkou se zabývali dopravní experti při hodnocení silnic v rámci celoevropského programu EuroRAP. Mezi čtyřmi nejrizikovějšími kraji se umístil právě i Liberecký.
Nejrizikovějším úsekem je podle statistiky vedené od roku 2011 silnice I/43 na Pardubicku. Mezi „silnicemi smrti“ se ale umístilo také několik úseků v Libereckém kraji.
První desítku uzavírá dvacetikilometrový úsek silnice I/9 vedoucí k hranici se Středočeským krajem. O moc lépe nedopadl ani osmikilometrový úsek silnice I/13 mezi Libereckým a Ústeckým krajem.
A jak se mapa sestavuje? Mapování probíhá vždy pro tři po sobě jdoucí roky, aby byl snížen vliv nahodilých extrémů. Postup je založen na porovnání počtu nehod na silničním úseku o průměrné délce zhruba 20 km s dopravním výkonem, který přenáší. To znamená, že úsek o určité délce s 20 nehodami a intenzitou 10 000 voz/24 h bude mít 10krát vyšší riziko, než úsek o stejné délce a počtu nehod, kde projede 100 000 voz/24 h.
V České republice probíhá prozatím mapování rizika na síti dálnic a silnic I. třídy, což představuje v součtu více než 6 500 km.
Z pohledu četnosti výskytu rizikových úseků vztažených k celému počtu sledovaných úseků v rámci jednotlivých krajů se jeví nejrizikověji kraje Liberecký, Zlínský, Moravskoslezský a Pardubický. Naopak nejlépe si vedou kraje Olomoucký, Jihomoravský, Karlovarský a Vysočina. Výzkum potvrzuje obecně známou skutečnost, že směrově rozdělené komunikace jsou přibližně 4krát bezpečnější než směrově nerozdělené.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.