V Libereckém kraji přibude s novým jízdním řádem od 14. prosince pět procent vlaků. Stane se tak především díky objednání regionální dopravy v úseku Liberec - Jablonné v Podještědí, kde byla letos doprava omezena kvůli poničení tratě mezi Křižany a Rynolticemi povodní.
Nově budou zavedeny přímé vozy z Prahy do Tanvaldu a z Liberce do Staré Paky a také ze Železného Brodu na Prahu. Posíleno bude spojení z Liberce na Českou Lípu, které zkomplikovalo poškození trati při silných deštích v červnu loňského roku. Na železniční trať z Liberce na Českou Lípu se sice regionální vlaky vrátily už od 1. srpna, nikoli ale v plném rozsahu. "Teď už bude regionální doprava na trati obnovena v rozsahu jízdního řádu 2013, před živelní katastrofou," uvedla mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.
Zásadní změnu přinese nový jízdní řád na frekventované trase z Liberce do Drážďan. Spěšné vlaky, které zatím zajišťují ve spolupráci České dráhy s DB Regio, převezme od 14. prosince německý dopravce Vogtlandbahn. Zakázku na čtyři roky získal ve veřejné soutěži a ročně tam najezdí tři miliony kilometrů. Vogtlandbahn není na trase žádným nováčkem, od prosince 2010 zajišťuje regionální dopravu z Liberce přes Hrádek nad Nisou, Žitavu do Varnsdorfu, kde jezdí pod značkou Trilex.
Liberecký kraj se v posledních letech snaží udržet veřejnou dopravu na stabilním rozsahu - autobusoví dopravci najezdí kolem 12 milionů kilometrů, dopravci na železnici téměř čtyři miliony kilometrů a další milion naježděných kilometrů představuje tramvajové spojení mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou. Na zajištění veřejné dopravy dává kraj každoročně přes půl miliardy korun, z toho 25 miliony korun přispívají obce, které za každého obyvatele platí 90 korun.
Napsala ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.