Aktuálně

V Pihelu boural mladík s čerstvým řidičákem. Bilance: 8 zraněných, 2 těžce více...

Naivní divadlo uvede v sobotu novou inscenaci Vánoce aneb Příběh narození více...

Liberecký kraj letos Ještěd koupit nestihne více...

Stávka zažehnána, kraj se dohodl s BusLine

Stávková pohotovost řidičů autobusů v regionální dopravě v Libereckém kraji dnes skončila. Kraj prodloužil smlouvu se společností BusLine, za ujetý kilometr jí bude příští rok platit 30,30 Kč, původně firma žádala ještě o 40 haléřů víc.

 

Liberecký kraj tak na Semilsku ve srovnání s letošním rokem ušetří za veřejnou dopravu přes devět milionů korun, celkově budou náklady téměř o 27 milionů nižší než letos, řekl po podpisu smlouvy hejtman Martin Půta (STAN).

Liberecký kraj už 6. října podepsal prodloužení smluv s dalšími dvěma dopravci - ČSAD Liberec a ČSAD Česká Lípa. V letošním roce dostávali dopravci v průměru za kilometr 31,79 Kč, ČSAD Česká Lípa nabídla pro příští rok cenu 29,50 za kilometr, ČSAD Liberec bude jezdit ještě o 30 haléřů levněji. BusLine tak bude nejdražší. "My ale nabízíme lepší standard služeb než oba další dopravci," vysvětloval vyšší cenu ředitel BusLinu Tomáš Roubiček.

BusLine je největším dopravcem v Libereckém kraji, pro který ročně najezdí 5,2 milionu kilometrů, což je 40 procent autobusové dopravy. Uzavřením smlouvy s Libereckým krajem podmiňovala firma kolektivní vyjednávání o mzdách na příští rok. "Uzavření smlouvy nám dává možnost pokračovat ve vyjednávání a po dvou letech stagnace by mělo dojít i k růstu mezd pro řidiče," řekl Roubiček. Zvýšení mezd umožní podle něj doplnit stavy řidičů, které v posledních letech firmě prořídly. Uzavření dohody uvítali i odboráři. "Díky tomu teď můžeme odvolat stávkovou pohotovost," řekl Jiří Kuchyňka z odborové organizace BusLine.

Liberecký kraj chtěl původně vybírat dopravce na deset let, tendr za čtyři miliardy korun na zajištění dopravy ale antimonopolní úřad (ÚOHS) zrušil. I když se Liberecký kraj proti rozhodnutí odvolal, nebude moci podepsat s vítězi včas smlouvy, a musí proto zajistit jiné řešení dopravy. Zastupitelé dali přednost prodloužení smluv se dosavadními dopravci. Vstup dopravce, který dosud není zapojen v integrovaném systému, považovali za rizikový. "Smlouvy jsou uzavřeny na dva roky s šestiměsíční výpovědní lhůtou. Umožňují prodloužení, nejvýše ale o další dva roky," dodal krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník (Starostové pro Liberecký kraj).

Napsala ČTK

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Liberecký kraj, BusLine, doprava, ČSAD Liberec, Martin Půta, mzda, Starostové a nezávislí, ČSAD Česká Lípa, Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, ČSAD

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.