Společnost ASEKOL zabývající se sběrem vysloužilého elektra se rozhodla spojit osvětu s uměním a pod hlavičkou projektu „Umění třídit“ umístila v Liberci a následně v dalších krajských městech umístí červený kontejner obohacený o graffiti design. Na uměleckých a zároveň funkčních instalacích zpodobnili výtvarníci a sprejeři pod vedením Nikoly Vavrouse (Khomy) daná města a jejich dominanty. O grafický návrh a samotné zpracování libereckého kontejneru se postaral umělec Dalibor Krch (MAX). Designový kontejner, který nyní stojí v ulici Aloisina výšina, byl slavnostně předán do rukou vedoucí Odboru ekologie a veřejného prostoru Lucii Sládkové 26. srpna.
Neziskově hospodařící společnost ASEKOL, která je provozovatelem nejhustší veřejně dostupné sítě sběrných míst, se rozhodla projektem Umění třídit vypořádat hned s několika problémy. „Chtěli jsme netradičně upozornit na potřebu třídit vysloužilé elektro a zároveň naše kontejnery ochránit před vandaly,“ vysvětluje Karel Krejsa, ředitel systému ASEKOL. „Uvědomujeme si svou přítomnost ve veřejném prostoru, která nemusí být vždy vnímána pozitivně, a proto jsme se rozhodli propojit účel s uměním, tedy zachovat dostupnost červených kontejnerů a přizpůsobit je místu, kde se nacházejí. S ohledem na zkušenosti ze zahraničí funguje street art velmi dobře i jako preventivní prvek proti vandalům, což jsme si mohli ověřit již na prototypu, který byl umístěn v Pardubicích v minulém roce.”
O návrhy a realizaci maleb se postarali přední čeští výtvarníci a streetartoví umělci, které vedl Nikola Vavrous (Khoma). Kontejner pro Liberec znázorňuje "Dítě z Marsu" od Jaroslava Róny a marťana, jenž dálkovým ovládáním právě nastartoval vesmírné plavidlo, což se zaujetím sledují různé postavičky elektrospotřebičů, které se s jeho pomocí hodlají vrátit na planetu Elektra XL04.
Za grafickým návrhem i ztvárněním stojí výtvarník a ilustrátor Dalibor Krch (MAX). Ten propůjčil svůj komiksový rukopis mimo jiné etiketám piva známého tuzemského minipivovaru CLOCK, přebalům hudebních alb kapel jako Urban Robot, High Purity, Pop Killers nebo Brünnfield. „K práci na projektu jsem se dostal přes kamaráda Khomu, se kterým rád spolupracuju, takže nebylo o čem přemýšlet! Pro mě je bonus, že jsem se skrze pět návrhů, které jsem realizoval, dozvěděl zase něco nového o krajích a jejich krajských městech. Navíc třídění odpadů je u nás, řekl bych, už národní sport, tak proč si to neudělat alespoň na pár kontejnerech hezčí,“ doplňuje Krch, který se postaral kromě libereckého i o pražský, královehradecký, kladenský a jihlavský kontejner.
Na výtvarných návrzích a realizaci se kromě Khomy a MAXe podílel i Ivan Svárovský (Yvans), Michal Filák (Prorok), Jan Gruml (Slakinglizard), Nelli Plevová (Vanelli) a Oto Vehovský (Phormel). Umělci se po vytvoření návrhů sešli v Roudnici nad Labem ve společnosti Meva, kde se červené kontejnery vyrábějí a repasují. Jednotlivé nástřiky trvaly necelé dva týdny a malby byly doplněny i o antigraffiti nátěr, pro který se společnost ASEKOL rozhodla především z úcty k uměleckým dílům, ve která se kontejnery proměnily.