Počasí dnes7 °C, zítra6 °C
Úterý 5. listopadu 2024  |  Svátek má Miriam
Bez reklam

Nejdříve dokončit vnitřní okruh? Plán udržitelné mobility počítá s centrem Liberce bez aut

Liberec má schválený Plán udržitelné městské mobility do roku 2030. Jeho hlavní myšlenkou je zklidňování centra, řešení cyklodopravy i větší propojení města. Jenže podle některých politiků k jeho realizaci musí být nejdříve vybudovaný celý vnitřní okruh města. U něj ale není jisté, kdy bude hotový. Plán na zklidnění tak může nakonec zůstat jen na papíře.

„Hlavní myšlenkou dokumentu je zklidňování centra, uspořádání veřejného prostoru tak, aby byl prostupný a přehledný s ohledem na pěší, cyklodopravu, veřejnou hromadnou dopravu, zajištění dostatečně kapacitní sítě hlavních ulic pro plynulou, bezpečnou a nebariérovou automobilovou dopravu s odpovídající nabídkou parkování,“ shrnula náměstkyně primátora Radka Loučková Kotasová (ANO).

Plán se připravuje roky a podle náměstkyně je podložený výsledky odborných analýz, dopravních průzkumů a spolupráce s významnými kapacitami v oblasti dopravy v řešeném území.

Pro alespoň část liberecké veřejnosti slibuje zajímavou budoucnost – centrum, ze kterého bude odvedena automobilová doprava, město propojené cyklostezkami, vylepšená hromadná doprava. Pro auta by se uzavřel průjezd mezi radnicí a divadlem a uzavřela by se například i Sokolská ulice. Pro auta by se také zcela uzavřely další dvě ulice vedoucí na Šalďák – Rumunská od Fügnerky a Felberova od zámku. Přes Tržní náměstí by se projíždělo již jen po jedné jeho straně.

Podle autora plánu Jana Kašíka by pro zklidnění centra a vytvoření prvních uzavírek vjezdu aut do něj mělo stačit postavit Novou Pastýřskou, která se měla původně začít stavět dokonce už letos. Část vedení města s tím ale nesouhlasí a chce mít hotový celý okruh. „Z materiálu vyplývá, že zklidnění města je možné až ve chvíli, kdy bude vytvořen kompletní vnitřní okruh. Jinak to přinese jen zmatek,“ uvedl radní Petr Židek (ODS) na posledním zastupitelstvu. „Ten proces bude delší a bude to trvat,“ dodal.

Jenže výstavba vnitřního okruhu je i podle opozičního zastupitele Jindřicha Felcmana (Změna pro Liberec/Zelení) běh na dlouhou trať. „Jen o Nové Pastýřské se bavíme dvacet let, práce nezačaly znovu ani letos,“ upozornil zastupitel, který na dalších dvacet let odhaduje i výstavbu Nové Žitavské. Právě tyto dvě nové ulice jsou přitom zásadní k dokončení vnitřního okruhu.

V případě tlaku na dokončení celého vnitřního okruhu se tak v příštích letech podle Felcmana s největší pravděpodobností nebude dít vůbec nic. „Je jasné, že pokud bude příští volební období složení rady města obdobné jako nyní, v otázce dopravy ve městě nastane zásadní střet. Jeho výsledek lze už nyní odhadnout: Veřejnosti se ukáže pár obrázků, jak to někdy v budoucnu bude krásné, a dotační program zůstane kvůli odloženým projektům nedočerpaný,“ myslí si zastupitel.

Hodnocení článku je 76 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Luboš Vrabec

Štítky Liberec, plán udržitelné mobility, doprava, centrum, Radka Loučková Kotasová, ANO 2011, ODS

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Nejdříve dokončit vnitřní okruh? Plán udržitelné mobility počítá s centrem Liberce bez aut  |  Politika  |  Zprávy  |  Liberecká Drbna - zprávy z Liberce a Libereckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.