L jako Liberec. Tak nějak by se ve zkratce dal shrnout nový vizuální styl města a logo, které nejvíce zaujalo porotu složenou z odborníků ve výběrovém řízení. Podle odborníků bude vítězný a radou města schválený návrh designéra Ondřeje Zámiše dobře fungovat v tiskovinách a při propagaci města směrem k turistům.
Do dvoukolové grafické soutěže se přihlásilo přes 160 designérů. Jednoduchá grafika zkušeného designéra Zámiše ale porotu zaujala nejvíce. „Maximálně jednoduchou formou jsem chtěl vyjádřit, že město Liberec je významnou moderní metrolpolí, která staví na bohaté historii a zároveň hledí do budoucnosti. Toto vše je symbolizováno velkým extraboldovaným L,“ říká designer. Vedle písmena L se v dáli tyčí ikona celého kraje – Ještěd. Typický tvar je opět maximálně zjednodušen na šipku ^.
Soutěž na nový vizuální styl vyhlásil Liberec dříve již dvakrát a dvakrát ji také zrušil. Důvodem byl nízký počet kvalitních prací. Z toho důvodu se Liberec rozhodl svěřit organizování soutěže do rukou sdružení Czechdesign, které již přes 10 let organizuje designérské soutěže, a úspěšně tak dostává design do praxe.
„Soutěže tohoto typu, kdy je cílem spolupráce s kreativci, jsou velmi specifické, a proto jsme ocenili pomoc odborníků,“ shrnul náměstek primátora Ivan Langr (Změna). Vítěz tendru získal za svůj grafický manuál odměnu 315 tisíc korun, účastníci druhého kola si jako skicovné odnesli 20 tisíc korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.