Bezmála sto milionů korun investovala letos sklářská společnost Crystalex CZ v Novém Boru do modernizace výroby. Největší akcí byla generální oprava poslední vany, která ještě modernizací neprošla, a také dvou na ni navazujících výrobních linek. V posledních letech už firma do modernizace výrobního zařízení investovala více než 400 milionů korun.
Novoborská sklárna patří k největším světovým producentům užitkového skla. Vznikla na troskách někdejšího sklářského gigantu Crystalex, který na podzim 2008 zkrachoval a počátkem roku 2009 zastavil výrobu. O rok později se ji podařilo obnovit s novým vlastníkem, který areály v Novém Boru a Karolince na Vsetínsku koupil za 363 milionů korun.
Dnes firma v obou závodech zaměstnává zhruba 860 lidí. Loni její výnosy dosáhly 1,039 miliardy korun a hospodaření skončilo ziskem téměř 51 milionů korun. „I v letošním roce chceme tržby udržet nad miliardou korun," poznamenal ředitel sklárny Martin Kubát.
Zhruba 96 procent produkce novoborské sklárny míří do zahraničí. „Tuzemsko dělá nějakých 70 až 80 milionů korun, většinou jde ale o reexport a zboží také končí za hranicemi," řekl ředitel sklárny.
Díky modernizaci výroby a novým technologiím se podle něj daří firmě získávat nové zakázky hlavně v Evropě a Severní Americe. V souvislosti s politickou situací naopak úbytek zakázek zaznamenala v Arábii a Asii, podle Kubáta stagnuje trh v Rusku a zemích bývalého Sovětského svazu.
I v dalších letech počítá Crystalex CZ s investicemi, s cílem udržet si konkurenceschopnost na světových trzích a uspokojit i ty nejnáročnější zákazníky.
Podle Kubáta se sklárně vyplatilo, že v minulosti investovala do linky na velké kusy a také to, že se neorientuje jen na jeden region a odbytiště má po celém světě. Vyplácí se také široké portfolio výrobků. Každý rok představuje Crystalex CZ novinky, klientům je ale novoborská sklárna schopna nabídnout i tradiční vzory, které se prodávají už desítky let. Nabízí i tradiční dekory na moderním skle.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.