čtvrtek 14. listopadu 2019 Sáva

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Chování některých řidičů není ideální, chceme to řešit systematicky, říká Michal Zděnek

Do libereckého dopravního podniku nastoupil teprve v červnu, situace je ale i kvůli korupční kauze vážná. Předseda představenstva nyní na Liberecké Drbně odpovídal na otázky, které jste mu pokládali vy, čtenáři. Kdy bude jezdit tramvaj do Rochlice? A dá se něco dělat s chováním některých řidičů? Zajímalo vás toho hodně.

Jaká je reálnost plánované rekonstrukce tramvajové trati do Jablonce nad Nisou, která měla začít podle původního planu již na jaře 2018 a je prozatím přesunuta na jaro 2019?
Rekonstrukce tramvajové trati do Jablonce nad Nisou je jednou z priorit dopravního podniku. Financování tak velkého projektu je z pozice dopravního podniku možné jen s využitím dotačních titulů. Naše pozice ve vztahu k řídícím orgánům evropských fondů je v tuto chvíli složitá, nicméně jednáme a myslíme si, že najdeme řešení, které umožní projekt realizovat.

Nebylo by ale lepší se zaměřit na to aby autobusy byly čisté, jezdily včas a lidé neměli pocit, že řidiče jen obtěžují? Z některých řidičů mám pocit, že ani neví, že vezou autobus plný lidí.
Z opakovaných reakcí cestujících vnímáme, že chování některých řidičů není ideální. Chceme tuto problematiku řešit systematicky. S řidiči se v této věci komunikuje a pracuje, nicméně je vidět, že je potřeba udělat víc.

Výhodou jsou obětaví zaměstnanci

Jak se vám jeví liberecký dopravní podnik jako společnost na trhu v porovnání s ostatními podniky? Kam byste DPMLJ chtěl dostat za vašeho vedení?
Úroveň poskytovaných služeb ze strany dopravního podniku hodnotím jako srovnatelnou s většími dopravními podniky, které jsem mohl poznat. Velkou výhodou DPMLJ je řada schopných, obětavých a oddaných zaměstnanců. Diskuse na téma financování provozu dopravního podniku je legitimní součástí řízení každé firmy včetně těch městských. Primárním cílem je vyvést dopravní podnik z finanční krize, která souvisí s neproplacenými dotacemi ve výši 83 milionů.

Michal Zděnek

Ekonom, studoval mimo jiné na Massachusetts Institute of Technology v USA, University of Antwerp v Belgii a Staffordshire University v Anglii. Přednášel ekonomii na Norwegian School of Economics v Norsku a CERGE-EI.

V jednom z rozhovorů zaznělo, že liberecký DP se chystá zakoupit starší autobusy. O jaký typ vozidel se jedná a z jakého města jsou?
Mám pro vás naprosto aktuální informaci. První dva autobusy, o kterých hovoříte, dorazily do našich garáží dnes ráno v 9 hodin. Vozidla jsou původně z německého města Schwerin a jsou značky Mercedes Benz. Celkem těchto vozidel pořídíme do konce roku čtrnáct. Naší ambicí je, aby polovina z nově pořízených autobusů byla "kloubáků", což pro nás představuje úsporu odborného personálu, který může být využit na jiných linkách.

Může se spolupráce s Busline prodloužit? A jste připraveni na to, že Busline už pro dopravní podnik jezdit nebude?
Co se týká dopravní obslužnosti Liberce, tu chceme zajistit vlastními silami. Dopravní obslužnost Jablonecka, respektive pro DSOJ vlastními silami v tuto chvíli zajistit nedokážeme. Proto v průběhu příštího týdne vypíšeme otevřené výběrové řízení na dopravní obslužnost Jablonecka po 26. lednu 2019.

Jaké máte ohlasy od řidičů a zaměstnanců? Lidé, mají obecně nedůvěru ke změnám. Jak nové vedení přijali?
Tohle je spíš dotaz na zaměstnance než na mě. Já v každém případě dosavadní spolupráci hodnotím velmi pozitivně a rád bych na tomto místě našim zaměstnancům za jejich skvělou práci poděkoval.

Teď se zlevnila roční lítačka, ale co jednorázové lístky?
Systém tarifů a jízdného se měnil k 1.9. 2018 a zásadní změnou bylo snížení jízdného hned pro několik skupin cestujících. V každém případě stanovení cen je primárně věcí objednatele, tedy Statutárního města Liberec.

Svezeme se někdy do Rochlic tramvají?
V současné době DPMLJ připravuje projektovou dokumentaci na trase Rybníček - Dr. Milady Horákové - Dobiášova - Zelené údolí. Diskuse ve věci financování tohoto projektu jsou na samém počátku.

Přidáte spoje na linku číslo 20? Autobusy bývají docela plné a mimo špičku se jezdí v hodinových intervalech.
V současné době provádíme na linkách MHD sčítání cestujících sčítacími rámy ve vozidlech. Pokud zjistíme nevyhovující kapacitu vozidel na některých spojích, budeme situaci řešit při první plánované změně jízdních řádů.

Hrozí kolaps dopravy?

Skutečně hrozí nějaký kolaps dopravy po lednu 2019? Je snaha se vzájemně dohodnout v obou městech, nebo je pro každé město výhodnější zajišťovat dopravu pro své cestující?
Shodou okolností včera proběhlo první jednání pracovní skupiny složené ze zástupců obou měst a DPMLJ. Rád bych ocenil konstruktivní tón celé debaty, z obou stran vnímám snahu dohodnout se. Jednání pracovní skupiny bude pokračovat. Situaci ohledně dopravní obslužnosti po 26. lednu 2019 v tuto chvíli řešíme výběrovým řízením na nového dodavatele. Zakázka bude vypsána v příštím týdnu.

Svezeme se v Liberci někdy moderními tramvajemi?
Nákup nových tramvají je vždy otázkou peněz. Vzhledem k aktuální finanční situaci musíme mít jiné priority, ale do budoucna, pokud to finanční situace dovolí, se samozřejmě nákupu nových tramvají nebráníme (úsměv).

Proč jste vůbec zaváděli noční autobus, když jste ho už zase zrušili?
Důvodem zrušení nočního autobusu byla nízká obsazenost. Z ekonomických důvodů jsme se s městem dohodli tento spoj pro tuto chvíli zrušit.

PR text

Štítky Online, rozhovor, chat, dopravní podnik, dpml, dpmlj, Michal Zdeněk

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.