Aktuálně

V Pihelu boural mladík s čerstvým řidičákem. Bilance: 8 zraněných, 2 těžce více...

Naivní divadlo uvede v sobotu novou inscenaci Vánoce aneb Příběh narození více...

Liberecký kraj letos Ještěd koupit nestihne více...

Firmy vyrábějící autodíly postupně zastavují linky

Autoři | Foto pixabay.com

Uzavření nebo omezení provozu automobilek se projevilo i na dodavatelích autodílů v Libereckém kraji. Některé firmy zastavily výrobu, jiné ji omezují.

Dodavatelé autodílů v Libereckém kraji postupně kvůli koronaviru omezují výrobu, někde jako v Benteleru ji už zastavili, jinde zastavují výrobní linky postupně, zjistila ČTK. Firmy reagují na rozhodnutí automobilek, jako je Škoda Auto, Volkswagen, kolínská Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) nebo Hyundai, zastavit výrobu, ale také na úbytek pracovníků kvůli uzavření škol nebo hranic.

Už v pondělí se zastavila výroba třeba v Benteleru. „Zaměstnanci jsou v současné době na takzvaném kontu pracovní doby, to je nástroj, který jsme používali v roce 2008, aby se nemuselo propouštět. Lidé jsou s 85 procenty průměrného výdělku doma a pak by to měli do konce roku, když to půjde, napracovat. Když to nenapracují, když to nepůjde, může se to stát, tak jim to firma doplatí do sta procent,“ řekl Milan Šubrt z Asociace samostatných odborů, která zaměstnance firmy zastupuje. Pomoci by ale podle něj měla i podpora ze státního programu Antivirus.

Liberecký výrobce klimatizací Denso výrobu postupně omezuje. Z třísměnného provozu už přešel na dvě směny a postupně zastavuje další výrobní linky. Denso muselo omezit výrobu zejména poté, co po uzavření česko-polské hranice přišlo o stovky polských dělníků, kteří kvůli kolonám na hranicích přišli o možnost dojíždět denně do práce. „Může se stát, že pojede 30 až 40 procent výroby a ostatní se zastaví,“ řekl Šubrt. Část Poláků nahradili agenturní zaměstnanci, lidé v továrně se ale bojí, že se tím zvýšilo riziko nákazy novým koronavirem.

Zastavila se už také například výroba výfuků ve společnosti Tenneco v Hodkovicích nad Mohelkou. „Na výrobě tlumičů v Monroe se jede někde na jedné směně, někde ještě ve dvou, běžně se vyrábí ve třech směnách,“ řekla Alexandra Hrušovská, zmocněnkyně Odborového svazu KOVO v Libereckém kraji. Výrobu podle ní omezují i další firmy, dodělávají zakázky pro zákazníky, dokud jim ještě dodavatelé dodávají a odběratelé odebírají. Podpora státu v rámci programu Antivirus podle ní může pomoci udržet práci pro tisíce lidí, které dominantní automobilový průmysl v Libereckém kraji zaměstnává.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky ČR, automoto, odbory, zaměstnanost, koronavirus, firmy, Liberecký, výroba, Liberecký kraj, Volkswagen, Toyota, Citroën, ŠKODA AUTO a.s., Peugeot, Hyundai, Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech, s.r.o., Asociace samostatných odborů České republiky

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.