Rekonstrukce kanalizace, vodovodu, chodníků, osvětlení, mostů i povrchů čeká v následujících letech Kodešovu ulici ve Frýdlantu. Stavební práce na projektu za více než 74 milionů právě začaly.
Rekonstrukce se týká úseku od křižovatky s ulicí Míru po odbočku na Hartu. „Celkem se jedná o úsek v délce 1,6 kilometru,“ uvedl Martin Čáp, vedoucí investičního oddělení KL.
Velkou změnou bude vystavění chodníků, které zde doposud chyběly. Přispějí tak k větší bezpečnosti chodců. Město Frýdlant tak bude investovat mimo jiné do chodníků nebo veřejného osvětlení. Výstavba dešťové a splaškové kanalizace pro změnu vyřeší problém s chybějícím vodovodním řádem v horní části ulice. „Vzhledem k tomu, že se jedná o oblast, kde již nebude dostatečný tlak vody, dojde také ke stavbě tlakové stanice,“ upozornil starosta Dan Ramzer.
V letošním roce dojde k první etapě od křižovatky s Jiráskovou ulicí až ke křižovatce s ulicí Polní. „Ke druhé etapě dojde příští rok a týká se úseku od křižovatky s ulicí Míru až k hranici první etapy,“ řekl starosta. K té se přidá ještě obnova od železničního přejezdu k bývalé samoobsluze.
Poslední etapa je naplánovaná na rok 2022. V tomto roce by mělo dojít na úsek od bývalé samoobsluhy po odbočku k Hartě. První etapa by měla být hotová letos v listopadu. Na financování projektu se podílí kraj společně s městem Frýdlant a Frýdlantskou vodárenskou společností.
V souvislosti s letošními pracemi bude od 27. července úplně uzavřen úsek od křižovatky s ulicí Jiráskovou za mostem přes Řasnici u bývalé „traktorky“ až nad železniční přejezd, ke křížení s ulicí Polní.
Osobní vozidla tak musí využít náhradní dopravu. „Objízdná trasa pro osobní automobily je vedena ulicemi Míru, Raisova, Jiráskova, Palackého, Soukenná a Krátká,“ informovala mluvčí Frýdlantu Martina Petrášková. Náklaďáky pak musí jet po Žitavské, Komenského nábřežím, ulicí Fügnerova do Arnoltic a Pertoltic a následně do Višňové.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.