Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekStředa, 24. března 2021, 13:38
Poslední generace kompaktního SUV od Hyundaie zaujme především neotřelým vzhledem, který donutí nejednoho kolemjdoucího se za ním otočit. Dominantou nového Tucsonu je bezesporu nepřehlédnutelná příď. Korejského krasavce s hybridním pohonem jsme nyní vyzkoušeli v redakčním testu.
Tucson je stálicí na světovém trhu. Jeho první generace se objevila už před sedmnácti lety, když byla uvedena jako pohledné malé SUV. Od té doby Tucson pořádně změnil své křivky. V roce 2021 působí mnohem robustněji a láká na ostré rysy.
Nového Tucsona s hybridním pohonem jsme vyzkoušeli v redakčním testu na jihočeských silnicích a silničkách. Během tří dní, co jsme měli vůz k dispozici, jsme hned několikrát odpovídali dalším řidičům při náhodných setkáních u čerpacích stanic nebo stání na parkovišti, jakýže to tenhle krasavec skrývá motor pod kapotou nebo jak se jezdí s hybridem. Tucson prostě svým vzhledem zaujme i ty, kteří se většinou za auty neotáčí. A to nejen kvůli ostrým rysům, ale také parametrickým skrytým světlům. Ty díky nejmodernější technologii polozrcadlového osvětlení se po zapnutí LED denních světel mění na brilantní tvary, připomínající drahokamy a vytvářejí jedinečný rukopis auta. Když zastavíte, tvary opět splynou s mřížkou chladiče.
Doby, kdy se asijské automobilky nezřídka setkávaly s narážkami na strohý interiér, jsou dávno pryč. Vnitřek Tucsona prošel revolucí a čtvrtá generace působí i při pohledu do kabiny velmi elegantně. V interiéru jsou použity tvary inspirované vodopády, kvalitní na dotyk měkké materiály, dodávající novou úroveň celkovému vzhledu a dojmu. Celému interiéru dominuje výrazný, více než desetipalcový dotykový panel. Všechny ovládací prvky navigace, infotainmentu a klimatizace se ovládají na něm.
Čtvrtá řada Tucsonu je aktuálně nabízena s čistě benzínovým nebo naftovým agregátem. Redakčnímu testu jsme podrobili verzi s hybridním pohonem bez externího dobíjení. Jako extrémně efektivní se jeví v městském provozu, kdy není potřeba dosahovat vyšších rychlostí. S lehkou nohou jsme se bez problémů dostávali se spotřebou pod sedm litrů benzínu na sto kilometrů. „Elektrické rozjezdy“ jsou navíc mnohem plynulejší a hbitější. Nutno dodat, že ani mimo město nebyla spotřeba nijak závratná a pohybovala se zhruba kolem osmi litrů.
Tucson má oproti konkurenci výhodu v široké nabídce pohonných jednotek, převodovek a voleb pohonu. Zájemci mají na výběr z klasického benzinového nebo naftového motoru, oba můžou být doplněny o mild hybrid a nechybí ani hybrid kombinovaný s benzinovým turbomotorem. Tuhle sestavu ještě letos zkompletuje plug-in hybrid, který půjde dobíjet i ze zásuvky. Stejně bohatý výběr je také mezi převodovkami. Na výběr jsou dva typy manuálních převodovek - jedna klasická a jedna inteligentní s možností plachtění. Na své si přijdou také řidiči preferující automat. Vybírat mohou mezi dvěma typy automatických převodovek - klasickou s hydrodynamickým měničem a dvouspojkovou. U většiny motorů lze navíc volit mezi pohonem přední nápravy, nebo všech kol.
Nový Tucson se podle nás v početné konkurenci kompaktních SUV nemusí obávat nezájmu, ba naopak. Čtvrtá evoluce, která svou cenou startuje už na ceně 529 990 korun, bude hledat v poměru cena – výkon jen těžko konkurenci.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.