Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekNeděle, 10. října 2021, 13:10
Pokud má zákazník specifický požadavek, je Milan Augustin schopen ochutnat desítky vzorků, aby našel to správné víno. Zakladatel společnosti THEWINES.CZ, která má stejnojmenný eshop, již 12 let objíždí Evropu, aby tuzemským zákazníkům nabídl to nejlepší. Mezi jeho klienty patří restaurace, kluby, bary či firmy. „Za ta léta už mezi námi a zákazníky vznikla důvěra, což je samozřejmě zavazující.“
Drtivá většina vašich zakázek míří do gastroprovozů. Jakým klientům tedy dodáváte víno?
Jsou to restaurace, kavárny, bary, kluby nebo hotelové restaurace. Troufnu si říct, že díky kvalitě našich služeb jsme se dostali i do povědomí exkluzivních hotelů v Krkonoších či na Šumavě. Začali jsme před 12 lety v Českých Budějovicích, takže máme na jihu Čech poměrně dost klientů, ale jinak samozřejmě dodáváme vína zákazníkům z celé republiky.
Spektrum vašich zákazníků je poměrně pestré. Můžete popsat, jaké individuální služby jim poskytujete s ohledem na jejich provoz?
Klienti si nás většinou najdou, případně na nás mají doporučení, a my jim můžeme nabídnout komplexní služby – proškolit personál, pomoc s vinnou kartu, napárovat vína s menu, doplnit jim do provozu to, co je potřeba a tak dále. Pokud má někdo specifický požadavek, tak jsem schopný danému zákazníkovi hledat víno i 3 – 4 měsíce. Jednou jsem například hledal jedno víno několik měsíců, během kterých jsem ochutnal asi 80 vzorků. Nakonec jsem to správné našel.
Jak vypadá proces výběru vína, které nabízíte klientům?
My máme pouze vína, která si sám ochutnám. Snažíme se nabízet vína, která v obchodech ani jinde nenajdete. Děje se to neustále. Sleduji moderní trendy, celosvětový trh a na to se snažím reagovat. Všechna vína vybírám sám, vždy se to snažím dělat tak, aby byl výsledek vhodný pro naše zákazníky. Neustále mi chodí nabídky z celého světa a pak je to o vytipování a znalostech naší klientely. Za ta léta už mezi námi a zákazníky vznikla důvěra, což je samozřejmě zavazující. Proto se i jednotlivých provozů ptám, co mají za klientelu, jaké akce se tam konají, nebo jakou kuchyni vaří.
Máte pocit, že je v Česku stále větší zájem o kvalitní vína?
To je opravdu velmi individuální. Všeobecně ale zájem o víno určitě roste. Je to populárnější, lidé sice koukají na cenu, ale v provozech už nejdou jen po lahvích za 150 nebo 180 korun. Raději si připlatí za lepší rozlévané víno či lepší sedmičky, tenhle trend určitě vnímám. Cenový průměr lahve je stále vyšší a není to jen v důsledku cenové politiky na trhu, ale způsobuje to i poptávka ze strany náročnějších zákazníků.
Odkud nejčastěji vozíte víno?
Jsou to Morava, Itálie či Rakousko. Například v Itálii je tak široký záběr, že si tam vybere úplně každý. Mezi ty další země patří Německo nebo třeba Francie či Nový Zéland. Já si ta místa objíždím nebo oblétávám. Ochutnávání nových vzorků je zásadní a umožňuje mi to i pak lépe pracovat na zakázce pro konkrétního klienta.
Kromě gastroprovozů máte na webových stránkách thewines.cz i nabídku pro jednotlivce. Co všechno tam je?
Jsou tam například degustační balíčky, které byly oblíbené v době koronaviru. Vína tam jsou jednoduše rozdělená. Snažím se reagovat na lidi, jejich poptávku a pochopitelně i na nové trendy. Snažím se do toho vkládat i své zkušenosti, aby se klient naučil i něco nového.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.