Linka důvěry Liberec byla založena 15. března 1992, letos tak oslavila třicet let. Za celou dobu nepřetržitého fungování přijala více než 150 000 kontaktů, za rok je to průměrně 5 000. Nejčastěji zaznamenává hovory spojené s osobními a existenciálními problémy.
„Velice mě těší, že již dlouhá léta funguje v České republice tak významná a velice potřebná organizace, kterou Linka bezpečí bezesporu je. Děti i dospělí jsou dnes vystaveni velkému množství nástrah. Pomoc od odborníků v těch nejvypjatějších momentech, kdy se lidská duše potřebuje vyzpovídat ze svých trápení, je nesmírně důležitá," uvedl Petr Tulpa, náměstek hejtmana pro resort školství, mládeže, tělovýchovy, sportu a zaměstnanosti.
Linka funguje nonstop a poskytuje pomoc v krizových situacích prostřednictvím telefonu nebo e-mailu. „Služba je anonymní, volající nemusí sdělovat žádné svoje osobní údaje. Linka důvěry není bezplatná, volající platí poplatek svého telefonního tarifu," informovala v tiskové zprávě Vendula Marešová, vedoucí Linky důvěry Liberec.
V roce 2016 zaznamenala linka kontaktů nejvíce, a to přes 10 000. V České republice je 19 Linek důvěry. Obrátit se na ni může kdokoli bez rozdílu věku a s jakýmkoli problémem. „Linka důvěry je registrovanou sociální službou Telefonické krizové pomoci a poskytuje podporu a pomoc osobám, které se ocitnou v krizi nebo obtížné situaci, kterou nedokážou zvládnout sami," dodala Marešová.
Od svého založení přijala liberecká linka 151 409 kontaktů. Volající jsou většinou ve věku mezi 30.–50. rokem. Podíl mužů a žen je zhruba stejný, v poměru 47 % muži a 53 % ženy.
„Pracovníci Linky důvěry Liberec jsou odborníci různých profesí, kteří prošli speciálním výcvikem v telefonické krizové intervenci a internetovém poradenství. Každý nastupující pracovník projde důkladným zácvikem pod vedením intervizora," uvedla vedoucí.
Volající se na linku obrátili z důvodu osobní a existenciální krize v 86 684 případech. Patří sem např. problémy s prožíváním dané situace, osamělost, sebevražedné myšlenky či úmrtí blízké osoby. Dále se sem řadí náhlé traumatizující události, jako autonehody, přepadení, znásilnění, živelná katastrofa či ztráta zaměstnání.
Co se týče problematiky mezilidských vztahů, linka zaznamenala 39 643 hovorů. Do této kategorie spadají problémy v partnerství, manželství i v rodině.
Další často řešenou problematikou je sociálně právní, týká se dluhů a nezaměstnanosti. Linka přijala celkem 9 536 hovorů v této oblasti.
Kategorie zdravotní problematika zahrnuje především prožívání spojené s tělesnou nemocí, spadá sem i sexuální problematika, linka zaznamenala 9 536 případů.
Na Linku důvěry se lze obrátit telefonicky nonstop (485 177 177, mobil: 606 450 044), nikoli však formou SMS. Dále prostřednictví e-mailu pomoc@linka-duvery.cz, odpověď bude odeslána nejpozději do 5 pracovních dnů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.