Aktuálně

Atraktivní, ale těžký los pro Jablonec. Ve čtvrtfinále poháru přivítá Slavii více...

Tygři ustáli nápor Třince a vrátili se na druhé místo tabulky více...

Při požáru zachránil liberecký hasič Roman Kostelňák dítě, dostal medaili HZS více...

Dívenka nastoupila v Jablonci cestou na hudebku do špatného autobusu, pomohli strážníci více...

Čeká nás zatažený víkend s přeháňkami. Teploty půjdou nahoru více...

Policie zná příčinu diskotéky na Bílém Kameni. Šlo o závadu na mrazícím zařízení více...

Asfaltové hřiště na Králově Háji čeká proměna. Nadchnout má děti i jejich dozor více...

Prales na Ještědu se rozroste o 4,5 hektaru. Spolek vyjde výkup na milion více...

Pohotovosti převezmou zdravotní pojišťovny. O všechny v kraji ale nestojí více...

Češi navzdory zdražování na dárcích nešetřili. Tržby v obchodech meziročně vzrostly

Autoři | Foto pixabay.com

Češi na vánočních dárcích nešetřili. Alespoň to ukazuje statistika společnosti Mastercard, podle které maloobchodní tržby v uplynulé vánoční sezóně meziročně vzrostly o 11,4 procent. Report Mastercard Spending Pulse, který sledoval nákupy v kamenných obchodech i na internetu od listopadu do 24. prosince, ukazuje také na to, že se jedná o třetí největší meziroční růst mezi měřenými evropskými zeměmi. Více vzrostly objemy nákupů jen v Maďarsku (27,5 procent) a v Polsku (18,1 procent).

Statistika ukazuje, že čeští spotřebitelé utráceli nejčastěji za oblečení, šperky, elektroniku, dále za jídlo v restauracích a ubytovací služby. „Z našich dat jednoznačně vyplývá, že Češi si Vánoce nenechali vzít. Přestože řada spotřebitelů začíná své výdaje omezovat, v období vánoční sezóny zkrátka Češi chtějí udělat radost sobě i svým blízkým. Dobrou náladu vidíme i ve velkém návratu zákazníků do kamenných prodejen a zaznamenali jsme navýšení tržeb i v segmentu služeb, ubytování a pohostinství,“ říká generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko Michal Čarný.  

Tržby za oblečení prodejcům meziročně vzrostly o 23,9 procent. Během vánočních nákupů se zvýšily i zisky v segmentu šperků a to o 13,7 procent. Spotřebitelé tedy stále chtějí utrácet, a to nejenom za módní kousky, ale i za nejnovější technologické vychytávky – mobilní telefony, chytré hodinky, televize nebo herní konzole. Vánoční prodeje elektroniky meziročně vzrostly o 9,7 procent.  

Liberec chce postavit další byty sociálního bydlení. Vzniknou v rámci rekonstrukce domu v Sadové ulici

Zhruba 12 bytových jednotek pro sociální bydlení má vzniknout v příštích letech v Liberci v Sadové ulici v blízkosti bývalé Textilany. Vzniknou mají v objektu, který je v současné době ve velmi špatném stavu. Pro jeho rekonstrukci a vybudování...

 

Po covidové pandemii stoupl také zájem v segmentu služeb. Lidé za své peníze rádi dostávají zážitky, což je dlouhodobý trend. A během vánočních prázdnin byli zákazníci ochotni utratit za prázdninové ubytování a návštěvy restaurací ještě více. Tržby za ubytování meziročně vzrostly o 28,5 procent a útraty za jídlo v restauracích se zvýšily o 20,3 procent.

Češi mají oblibu také v povánočních výprodejích. V nich podle prodejců přetrvává největší zájem o vybavení do domácnosti nebo drobnou elektroniku. Nákupy také často hradí penězi, které dostali pod stromeček.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky MasterCard, Polsko, Maďarsko, elektronika, restaurace, Česko, Slovensko, Vánoce

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.