Aktuálně

Tygři v Brně bojovali, na body to ale nestačilo. Kometa vyhrála 3:1 více...

Radost pro řidiče v Liberci – Vítězná ulice je opět průjezdná více...

Zloděje na dně vypuštěné přehrady v Liberci zlákal vůz stavbařů, krádež ale zpackali více...

Obrovský úspěch absolventky liberecké univerzity: získala sklářského Oskara více...

Řidička na přechodu v Jablonci přehlédla chodkyni, těžce ji zranila více...

Tunel se po dlouhé opravě otevírá. Už příští rok ŘSD na průtahu chystá další omezení více...

Během víkendu se budou teploty držet nad nulou. Řidiče potrápí mlha více...

U Panské skály supermarket stavět nelze, ministerstvo potvrdilo zamítnutí výjimky více...

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Kdo plýtvá jídlem, vyhazuje tisíce do koše

PR článek

Každý člověk v České republice ročně vyhodí v průměru 50 až 60 kilogramů potravin. Celosvětově se přitom nezužitkuje jídlo, které by nasytilo až 3 miliardy lidí za rok! I proto je boj proti plýtvání pro PENNY jedním ze základních stavebních kamenů společenské odpovědnosti.

Na základě údajů Organizace pro zemědělství a výživu (FAO) se na celém světě každý rok vyhodí až jedna třetina vyprodukovaných potravin, to je přibližně 1,3 miliardy tun. „Přestože potravinami plýtvají zejména domácnosti, je to pro nás v rámci společenské odpovědnosti jedna z klíčových oblastí, které se dlouhodobě věnujeme. Naše mechanismy máme nastaveny tak, že žádné potraviny nevyhazujeme zcela bez užitku,“ říká Tomáš Kubík, manažer komunikace PENNY a dodává: „Nejde ale jen o interní mechanismy v rámci logistiky, díky kterým vzniku přebytků aktivně předcházíme. Pokud již k této situaci dojde a máme na našich prodejnách potraviny, kterým se blíží datum spotřeby, nabízíme je zákazníkům s výraznou slevou, poskytujeme je potravinovým bankám nebo v neposlední řadě také zvířatům v zoologických zahradách. Máme celou řadu projektů, kterými bojujeme proti plýtvání a jejichž prostřednictvím potraviny dále distribuujeme. V neposlední řadě se snažíme vzdělávat veřejnost, aby ona sama plýtvání předcházela.“

Základním stavebním kamenem boje proti plýtvání je pro PENNY spolupráce s Českou federací potravinových bank, s níž má společný projekt HEZKY ČESKY BEZ PLÝTVÁNÍ. Jeho cílem je podporovat rozvoj logistiky a distribuce potravinové pomoci přímo k lidem. Na jaře letošního roku PENNY předalo ČSFB částku 3 387 745 korun a celková poskytnutá částka na rozvoj sítě potravinových bank tak už převýšila 20 miliónů korun. „Naše pomoc a podpora potravinových bank, jejíž počátky sahají do roku 2017, vyústila ve společný projekt HEZKY ČESKY BEZ PLÝTVÁNÍ. Jedním z jeho cílů je nejen poskytovat pomoc potřebným v podobě potravin, ale také společně zlepšovat logistiku celého systému pomoci. Po dobu pěti let jsme potravinovým bankám poskytovali bezplatně zázemí centrálního skladu v Modleticích a loni jsme se finančním darem ve výši 8 miliónů korun podíleli na vybudování nového logistického centra ČFPB v Dubči u Prahy. Na této podpoře se v současné době podílí i naši zákazníci, a to nákupem našeho časopisu S PENNY U STOLU,“ uvedl při předání podpory Jens Krieger, generální ředitel PENNY. Právě díky této dlouhodobé finanční podpoře bylo možné během posledních let vybudovat a zlepšovat síť potravinových bank s regionálními sklady po celé zemi a ty se díky tomu zařadily mezi nejefektivnější v Evropě.

PENNY rovněž samo poskytuje potravinovou pomoc potřebným, mezi něž patří zejména rodiče samoživitelé, senioři, sociálně slabí nebo handicapovaní. „Sami jsme od počátku roku 2019 věnovali přibližně 400 tun pomoci, a to včetně mimořádných darů ve výši 122 tun v době pandemie. Společně s příspěvky našich zákazníků na našich prodejnách v rámci sbírek je to pak 595 tun. Vnímáme tuto pomoc těm, kteří se nachází v nelehké životní situaci, zvláště v dnešní době, nejen jako nezbytnou, ale jako naši povinnost,“ říká Tomáš Kubík, manažer komunikace PENNY Česká republika. Poskytnutých 595 tun znamená 1 191 000 porcí jídla a PENNY tak každý den poskytne jídlo v průměru více než 600 lidem. Příspěvky do potravinových bank poskytuje PENNY z celé své obchodní sítě po celé republice. „Jedná se zejména o potraviny, kterým se blíží datum spotřeby. Celkově je největší zájem o uzeniny, dětské přesnídávky, o konzervy a trvanlivé potraviny obecně,“ doplňuje Petr Baudyš, manažer kvality PENNY.

K omezení plýtvání potravinami přispívají také bedýnky s ovocem a zeleninou o hmotnosti 2 kg, které PENNY nabízí za 19,90 Kč a také projekt PENNY PRO ZOO. Na základě spolupráce s třiceti zoologickými zahradami a zooparky po celé republice dodává zvířatům ovoce a zeleninu ze svých obchodů, které už zákazníkům v rámci přísných požadavků na kvalitu nechce nabízet. PENNY pak je také jediným obchodním řetězcem, který se od letošního roku zapojil do aplikace Nesnězeno, v jejímž rámci mohou zákazníci koupí připraveného balíčku potravin s blížícím se datem spotřeby s minimálně 50 procentní slevou sami přispět v boji proti plýtvání a navíc výrazně ušetřit.

PENNY má také za cíl vzdělávat v oblasti plýtvání potravinami veřejnost. Proto má vlastní internetové stránky KONEC PLÝTVÁNÍ , na nichž kuchař Martin Škoda nabízí recepty z potravin, které bychom v řadě případů vyhodili jako nevyužitelné. Právě domácnosti se na plýtvání podílí více než polovinou vyhozených produktů a v dnešní době se jedná o nemalé ekonomické výdaje. Organizace Zachraň jídlo společně s Mendelovou univerzitou v Brně a Vysokou školou ekonomickou sestavili letos na jaře výpočet, z něhož vyplývá, že rodina o dvou dospělých a dvou dětech ročně přijde plýtváním o 14 076 korun. Přepočteno na průměrnou domácnost, kterou podle Českého statického úřadu tvoří 2,33 osoby, to dělá 8 199 Kč.

O společnosti PENNY MARKET Česká republika
Společnost Penny Market s.r.o. je dceřinou společností mezinárodního obchodního řetězce REWE, který je jednou z největších světových obchodních společností. Na český trh vstoupil Penny Market v roce 1997 a zaměřil se zejména na rozvoj prodejní sítě v regionech. Díky tomu dnes provozuje více než 410 prodejen, tedy nejširší síť v ČR, a poskytuje práci více než 6 000 zaměstnancům. Pravidelně slaví úspěchy v programu Volba spotřebitelů a svým zákazníkům nabízí věrnostní program PENNY karta.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky penny, jídlo, nákup, plýtvání, finance, úspora

Komentáře

Takže pořád platí, že navenek rubrika Společnost, uvnitř PR. A pořád máte drzost mluvit o "poctivé novinařině". Rovná se žádná reklama = žadný příjem.

Pátek, 28. července 2023, 12:16Odpovědět

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.