Klienti Zásilkovny se po roce dočkali zásilek, které kvůli sporu logistické společnosti se soukromým provozovatelem uvízly loni v srpnu v depu u Liberce. Šlo zhruba o 15 tisíc zásilek. Zásilkovna už loni vyplatila klientům i e-shopům na náhradách několik milionů korun. Další způsobená škoda se zatím vyčísluje.
Událost vyšetřuje policie, která podle mluvčí společnosti Terezy Kotkové v rámci trestního řízení zásilky z depa převzala a teď je vydala Zásilkovně jako oprávněné osobě. Vyšetřování ale neskončilo, a tak se k němu firma nemůže vyjadřovat. "Jakmile jsme zásilky převzali, začali jsme intenzivně pracovat na jejich roztřídění a zpracování, abychom je mohli co nejdříve vrátit příjemcům nebo odesílatelům," uvedla Kotková. Zásilky odeslané e-shopy podle ní řeší firma přímo s obchodníky.
"Zásilky odeslané přes mobilní aplikaci Zásilkovna - mezi fyzickými osobami, které se nám podařilo získat zpět, jsme v minulých dnech bezplatně odeslali příjemcům. Obsahem zásilek byly často dárky nebo předměty s citovou hodnotou, a proto, pokud to bylo možné, bylo pro nás jejich odeslání příjemcům naprostou samozřejmostí. Kompenzace, které jsme za tyto zásilky v minulosti vyplatili, pochopitelně nebudeme žádat zpět," doplnila mluvčí Zásilkovny.
Lidé mají samozřejmě z dodaných zásilek radost, většinou už s nimi nepočítali.
Zásilkovna působí na českém trhu od roku 2008, za tu dobu šlo o první podobný problém. Zájem o služby společnosti to ale zásadně nepoznamenalo, počet přepravených zásilek stoupl loni o 17,9 procenta téměř na 106 milionů.
Skupina Packeta, která Zásilkovnu vlastní, zvýšila loni obrat o 18,3 procenta na 7,25 miliardy korun. Firma má přibližně 15.500 vlastních výdejních míst ve čtyřech zemích, z toho 6200 samoobslužných výdejních Z-Boxů. Mobilní aplikaci Zásilkovna si podle firmy stáhlo přes osm milionů uživatelů. Packeta doručuje pro zhruba 49.000 e-shopů, od března vlastní skupinu firma Cube BidCo.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.