Liberecký dopravní podnik v areálu na Františkově vybudoval zcela novou halu na opravu autobusů, ve které může opravovat všechny typy vozidel od elektrobusů až po dlouhé kloubové autobusy. To ve staré hale z roku 1952 nebylo možné, investice tak byla nutná.
„Ještě před nedávnem tu byla hala z roku 1952, takže nebyla moc hezká a bylo neúnosné v tomto stavu pokračovat a opravovat elektrobusy už by tu ani nešlo. Rozhodli jsme se halu opravit,“ vysvětlil předseda představenstva DPMLJ Michal Zděnek.
Nová hala vyšla včetně veškerého vybavení na 110 milionů korun. „Původní hala byla určená na autobusy délky do dvanácti metrů. Vzhledem k nutné změně koncepce veřejné dopravy v Liberci, kdy máme zhruba 25 kloubových autobusů, tak je musíme někde udržovat,“ dodal technický ředitel dopravního podniku Ludvík Lavička, proč dopravní podnik novou halu potřeboval.
V hale je nově pět stání, tedy o jedno více než ve staré hale, odděleně funguje diagnostická linka, která má i brzdovou stolici na testování brzd autobusů. „Jsou tu montážní kanály, které splňují veškeré požadavky na čidla CNG, případně LPG. Po drobných úpravách by tu šly opravovat i autobusy na vodíkový pohon,“ doplnil.
To je pro dopravní podnik důležité, postupně totiž přechází na bezemisní pohony. Do roku 2030 by v Liberci mělo jezdit 30 až 35 elektroautobusů, tedy zhruba třetina celé flotily.
Změna podle Lavičky v nové hale přišla i po stránce ekologické. „Zaměstnanci tu nenosí nikde žádné kyblíky s vyjetým olejem. Nyní se všechno odsaje a potrubím jde rovnou do olejového hospodářství ve vedlejší hale, kde se to dává do nádrží, které se jednou za čas odváží," dodal Lavička.
Nová hala má výhodu i pro samotné řidiče, kterým se lépe najíždí dovnitř a vyjíždí ven. Hala je totiž průjezdná. Z původního objektu se pak muselo opět vycouvávat. Součástí haly je i sklad pneumatik a náhradních dílů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.