Technické muzeum v Liberci vystavuje unikátní sbírku zhruba 130 modelů tramvají, která se takto veřejně představuje vůbec poprvé. Novinkou v muzeu je také motocykl KTM, na kterém jel David Pabiška v roce 2007 poprvé závod Paříž-Dakar. Doplňuje ho figurína v kombinéze a také projekce filmu o Pabiškově účasti v závodech.
Novinkou je také železniční světelné návěstidlo, které přímo na Masarykově třídě zve návštěvníky do technického muzea. "Semafor jsme zakoupili a s finančním přispěním sponzora se na jeho renovaci podílela mládež, která se v našem muzeu pravidelně schází. V nejbližší době ještě bude tenhle zrenovovaný semafor i svítit," řekl předseda spolku Technické muzeum Liberec Jiří Němeček.
Muzeum se veřejnosti otevřelo loni v září a jeho nabídka se postupně rozšiřuje. K největším exponátům patří posunový lokotraktor LKM N4, vyráběný ve východním Německu v 50. letech minulého století. "Sedmnáctitunová mašinka dělá společnost sněžné rolbě, která je vystavena před muzeem již od loňského podzimu," dodal mluvčí muzea Petr Kumpfe. V muzeu je také třeba desetimetrový trup letadla Aero C3B. V tomto typu je to jediný dochovaný kus na světě. Jedno Aero C3B se v roce 1948 zřítilo na Ještědském hřebenu.
Sbírka modelů úzkorozchodných tramvají zapůjčil muzeu znalec tramvajové dopravy Václav Hrubý z Prahy. Jde o modely tramvají z Liberce, Jablonce nad Nisou, Teplic, Mostu a Ústí nad Labem - tedy měst, kde jezdily tramvaje na úzkém rozchodu. Modely jsou v měřítku 1:87. Už o víkendu se návštěvníkům poprvé předvedou i automobilové modely, které se v Libereckém kraji vyrábějí. "Stavebnice Monti Systém ze Semil asi nemusíme nikomu představovat, jejich asi nejslavnější model dakarské Liazky je na trhu už bezmála 30 let," dodal Kumpfe.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.