Řada obchodníků v Česku se dnes připojí k nákupnímu svátku Black Friday. Slevy na Černý pátek letos poprvé nabídnou některé velké obchodní řetězce jako Kika, C&A Moda, Euronics či Expert Elektro, ale i nákupní centra. Dosud byla tato akce v České republice hlavně v režii e-shopů. Někteří internetoví prodejci v rámci konkurenčního boje spustili akční nabídky již na začátku týdne. Black Friday je v USA považován za začátek vánoční nákupní horečky.
Poprvé se letos do akce zapojí oděvní řetězec C&A Moda. Nabídne do neděle dvacetiprocentní slevy na veškeré zboží. Také prodejny s elektronikou Euronics přichystaly slevy na Black Friday poprvé, do akcí budou zařazeny všechny kategorie zboží. Nejvyšší slevy dosáhnou podle firmy až 80 procent. Prvně se zapojí i nábytkářský řetězec Kika.
V pražském nákupním centru Palladium se do slevových akcí zapojí přes 60 obchodů, mezi nimi Orsay, Time Out, Levis, Deichmann či Sportisimo. „Slevy půjdou napříč celým sortimentem a nejčastěji se budou pohybovat v rozmezí 20 až 30 procent, někde se však vyšplhají až na 50 procent,“ uvedla marketingová manažerka obchodního centra Helena Watson. Black Friday nemine ani České Budějovice. V rekonstruovaném nákupním centru IGY mají akci obchody jako Orsay, Time Out, Yves Rocher, Quicksilver nebo Tally Weijl. Podobně je na tom i DOC Mercury.
Řada velkých e-shopů jako Kasa.cz či Alza.cz spustily slevové akce o týden dřív. „Letos očekáváme nárůst tržeb o 30 procent oproti loňsku,“ uvedla Andrea Čižmářová z Kasa.cz.
V USA je tento den synonymem rekordních slev a startem vánoční nákupní horečky. Patří podle tržeb k největším nákupním dnům v roce a zahajuje hlavní předvánoční nákupní sezonu. Koná se vždy v pátek po Dni díkuvzdání, slevy obvykle začínají o půlnoci ze čtvrtka na pátek, v posledních letech však někteří prodejci začínají s nabídkou slev již ve čtvrtek večer či ještě dříve.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.