Liberec bude mít nové logo. Vítězný návrh vzejde z návrhů, které odevzdá jedenáct oslovených grafických studií a jednotlivců. Liberec má své současné logo zhruba od roku 2000. Podle vedení města však nikdy nebylo zakotveno v žádném grafickém manuálu, takže jeho prezentace nebyla jednotná. To by se mělo změnit.
„Nejednotnost výtvarných a grafických nápadů je samozřejmě obrovský handicap – turisté, návštěvníci veletrhů a potenciální hosté si totiž v takové situaci dokáží jen velmi těžko jasně identifikovat město jako svůj turistický cíl,“ vysvětlil náměstek primátora pro školství, kulturu, sociální věci a cestovní ruch Ivan Langr.
Vedení města na zhotovitele nového loga nevypsalo výběrové řízení, ale přímo oslovilo jedenáct studií a jednotlivců, se kterými má zkušenosti. Posuzování jednotlivých nabídek proběhne ve dvou kolech. „Účastníci musejí nejprve do měsíce předložit návrh loga a základní podobu vybraného image materiálu. Do druhého kola, kde už tvůrci navrhnou kompletní manuál, potom postoupí maximálně pět nejzdařilejších nápadů. Hodnotící komise bude devítičlenná, záměrně složená jen ze 4 zástupců města a z 5 odborníků zvenčí,“ dodal náměstek Ivan Langr.
V komisi usednou primátor Tibor Batthyány, náměstek Ivan Langr, vedoucí odboru Kancelář primátora Petr Neuhäuser a vedoucí odboru cestovního ruchu David Pastva. Za experty zvenčí pak v komisi bude Zuzana Švandová z katedry marketingu a obchodu EF TUL, Jan Randáček, ředitel Oblastní galerie, David Nejedlo, ředitel ZOO Liberec, Stanislav Zippe a Jan Stolín - oba z katedry výtvarného umění FUA TUL.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.