Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPondělí, 24. srpna 2020, 11:01
Při svém podnikání často operují v řádech deseti tisíc korun. Nemají masivní rozpočty na marketing a propagaci, přesto se čím dál tím více dostávají do povědomí veřejnosti a získávají si své příznivce po celé republice. Řeč je o řemeslnících, kteří ze svého podnikání za pomoci poutavých příběhů a sociálních sítí utvářejí lovebrand.
Zlaté české ručičky. I tak by se daly označit tři české podniky, které u nás oživují řemeslnou výrobu. Ať už je to parta kamarádů, která chtěla na trh přinést ekologicky udržitelné šperky, dvě maminky, které se rozhodly vlastním dětem vyrobit vzdělávací hračky, nebo rodina se sto třiceti letou tradicí v tkalcovství, všechny spojuje jediné – inovují svoje podnikání.
Zakladatelky e-shopu se vzdělávacími dětskými hračkami Jitku Plevovou a Janu Ruckou svedla dohromady úplná náhoda. Oběma jim na trhu scházely hračky, které by v dětech probouzely kreativitu a tvořivost. Na mateřské dovolené proto spolu začaly kout Pikle a spolu s grafiky, designéry a truhláři vdechly život svým nápadům.
Jejich hrací sady Kufříkov nebo Malý hvězdář jsou dnes na trhu s dětským zbožím téměř stálicemi. Pikle můžeme najít v řadě rodinných hračkáren, ale i na trzích a dětských festivalech po celé České republice. V dnešním světě je však třeba zaměřit se i na online prostředí. Obě dámy jsou si toho velmi dobře vědomy, a tak aktivně provozují své webové stránky s e-shopem, a dokonce se pouštějí do spolupráce s influencery a internetovými obchody. Neobejdou se ani bez sociálních sítí: „Facebook je skvělým prostředkem komunikace s našimi zákazníky. Můžeme s nimi sdílet fotky, videa, jakékoliv informace. Snažíme se tvorbě našeho obsahu občas dát nějaké pravidla, aby se v něm něco neopakovalo, ale upřímně nám to moc nejde. Asi to děláme spíš srdcem, jak máme potřebu sdílet,“ říká Jitka Plevová.
„Možná to bude znít trochu jako klišé, ale pokud bych měla poradit někomu, kdo začíná s podnikáním, řekla bych mu, že pokud ho to nebaví a nedělá to s láskou, tak ať to raději vůbec nedělá,“ uzavírá Jana Rucká.
Málokterá česká firma se dnes může pochlubit svou vlastní 100letou existencí. To ovšem není případ rodinné tkalcovny Kubák, která funguje už přes 130 let. Podnikání, které přežilo dvě světové války a několik změn režimu, donedávna bojovalo s dalším velkým nepřítelem – s obchodními řetězci. A zdá se, že i tento souboj vyhrávají. „Někteří naši zákazníci jsou na těch dekách tak trochu závislí. Jsou schopni jich mít doma dokonce několik desítek,“ vysvětluje s úsměvem Filip Kubák, v pořadí šestý majitel rodinného tkalcovství.
„Náš zákazník ocení kvalitní výrobu. Ví, co chce. Nechce se obklopovat hromadou nekvalitních věcí, ale chce mít doma tu jednu kvalitní, pořádnou. Dokáže ocenit přidanou estetickou hodnotu, kterou se snažíme do naší práce vnést,“ vysvětluje Kubák. I podle něj je navíc klíčové, aby řemeslník, který chce v moderní době uspět, modernizoval svou komunikaci a využíval například i sociální sítě. Přestože tkalcovna ve Strmilově vyrábí své produkty na strojích, které mnohdy pamatují První republiku, nebojí se modernizovat svůj marketing.
To, že společnost klade čím dál tím větší důraz na udržitelnost a na soulad s přírodou, je holý fakt. Všichni dokonce dokážeme vyjmenovat několik příkladů, jako třeba rostoucí zájem o elektromobilitu, nebo i snahu co nejméně používat plastové obaly. Málo kdo si ale uvědomí, že environmentálně udržitelná může být i naše móda a módní doplňky. To si uvědomila skupina přátel spolu s Ctiradem Sárou, a založili proto BeWooden – obchod s dřevěnými doplňky.
„Začínali jsme v době, kdy nikdo nenosil motýlky, natož aby někdo věděl, co je to dřevěný motýlek,“ říká Sára. „Za těch osm let se z nás pak stalo spíše sdružení řemeslníků v kraji, a nakonec vlastně i po celé republice,“ zakončuje. Značka BeWooden přitom však nekončí na hranicích České republiky – z Beskyd se rozšířila celkem do 15 zemí světa, především do sousedního Německa a Skandinávie.
Po marketingové stránce je přitom podle Sáry stěžejní online prostředí. Na své zákazníky cílí především na sociálních sítích jako je Facebook a Instagram: „Pomáhají nám spojit se s našimi zákazníky. Utváříme společně takový náš malý online svět,“ dodává s úsměvem zakladatel firmy. A zdá se, že v BeWooden nejsou jediní. Spolu s nimi více než 160 milionů podniků na světě využívá platformy společnosti Facebook k tomu, aby udrželi kontakt se svými zákazníky a svou komunitou.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.