Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPátek, 11. února 2022, 13:32
Liberecká SPŠSE se dokonale orientuje v trendech vyučovaných oborů a krom tradičního strojírenství nabízí svým studentům i stále se rychle rozvíjející obor elektrotechniky a trhem práce žhavě poptávaný obor informačních technologií. Tím úspěšně reaguje na současný trend 4. průmyslové revoluce v podobě digitalizace a s ní související automatizace výroby a změn na trhu práce. Jejich absolventi pak v praxi nacházejí 100% uplatnění.
Nejen pro podnikatelské subjekty je sledování vývoje cílového trhu nutností. I ve vzdělání je velkou konkurenční výhodou citlivě a včasně reagovat na trendy ve společnosti a průmyslu. Škola sází na moderní vybavení, práci s 3D technologiemi i velkou částí odborné výuky na PC.
„Všechny obory a všechna zaměření máme nastavena tak, jak je požaduje oborová praxe. Dříve jsme měli technické lyceum. Nyní jeho činnost utlumujeme a místo toho otevíráme dvě třídy informačních technologií, prototže požadavek informačních technologií je stále větší a my mu chtěli vyjít vstříc. Navíc jsme se začali v rámci informačních technologií specializovat. Jedna třída je zaměřením spíše hardwarová a specializuje se na počítačové sítě, internet, digitalizaci výroby a kybernetickou bezpečnost. Druhá třída se pak spíše zaměřuje na software, tedy na webové a mobilní aplikace, aplikační software, programování a zase kybernetická bezpečnost z pohledu softwaru. Všechny naše obory mají budoucnost. Ve výrobě se objevuje stále více robotů. Pro roboty potřebujeme železo, ocel. To je strojírenství. S robotem někdo pohybuje, potřebujeme elektromotor, takže potřebujeme elektriku, automatickou linku a ovladače a řídí to IT specialista, který to musí naprogramovat.“ Popisuje vývoj školy a průmyslu ředitel Jaroslav Semerád.
Škola pro všechny zájemce o techniku z řad žáků 8. a 9. tříd nabízí unikátní program nazvaný Soboty s technikou, kde se prezenčně za běžných podmínek a distančně online formu v případě protiepidemiologických opatření snaží uchazečům o studium přiblížit vyučované obory a formu výuky.
„Otevřeme odobrné laboratoře, učebny, dílny pro praktickou výuku a snažíme se uchazečům ukázat o čem studijní obory jsou a jak to u nás chodí.“ Představuje projekt ředitel Jaroslav Semerád
Liberecká průmyslovka se netají tím, že na své studenty klade velké nároky. Vidí v náročnosti studia velkou výhodu pro budoucí uplatnění při navazujícím studiu na vysokých školkách nebo pro úspěch na trhu práce. I firmy si absolventy školy velice chválí za získanou odbornost. A rádi jsou za to nakonec i sami absolventi.
„Studium technických oborů je velice náročné. Látka se totiž nedá nabiflovat nazpamět, musí se pochopit. Pokud má ale student zájem, chodí do školy, dělá úkoly a věnuje se studiu, školu bez problémů zvládne.“ Vysvětluju problematiku ředitel Semerád.
Zájem o žáka je proto důležitou částí konceptu studia a škola se snaží žáka hodnotit a přistupovat k němu maximálně individuálně a ke studiu ho správně motivovat.
„Pokud vidíme, že má student zájem a poctivě pracuje, je mu kantorský sbor připraven pomoci a věnovat mu více potřebné péče, pokud je to třeba. Nechceme se věnovat jen nadaným žákům, ale i těm, co maji o studium opravdový zájem.“ Doplňuje Jaroslav Semerád.
Liberecká průmyslovka nabízí svým studentům mnohé studijní příležitosti v různých obměnách, které jsou pro studenty velkou motivací ke studiu. Studenti především 3. ročníků mají možnost stáže v několika evropských zemích, kde si svoje znalosti mohou poměřit se svými vrstevníky a získat zkušenost s formou výuky z jiné země.
„V současné době nabízíme měsíční stáže v partnerských školách ve Španělsku, na Maltě, Slovensku a Polsku a připravujeme i stáže ve Slovinsku, Lotyšsku nebo třeba Řecku. O tyto stáže je velký zájem a studenti se vracejí naprosto nadšení. Mají tam i možnost praxe ve firmě.“ Popisuje zahraniční příležitosti ředitel Jaroslav Semerád.
Oblíbené jsou mezi studenty i soutěže, ať už technického nebo sportovního rázu, ve kterých se škola pravidelně výborně umisťuje. Skvělým příkladem je každoroční úspěch v celostátní soutěži středoškolské odborné činnosti (SOC), kde studenti bodují s pracemi napříč oborem.
„Naši studenti se umisťují na předních místech. Z technických škol jsme zpravidla mezi nejlepšími. Před námi se umisťují většinou jen gymnázia.“ Říká hrdě ředitel průmyslovky.
Skvělou příležitostí k osahání si pozdějšího zaměstnání je pro studenty 4. Ročníků i jednodenní praxe ve firmách.
„Podmínka je, že si student musí přinést zadání maturitní práce z praxe. Potom u maturitní zkoušky nedělá praktickou zkoušku v laboratořích, ale obhajuje práci, kterou si přinesl z praxe ve firmě. To se může zdát náročné, ta hodnota praktické maturity je pak ale úplně jinde.“ Uzavírá nakonec výčet studentských příležitostí ředitel Jaroslav Semerád.Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.