Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPátek, 12. srpna 2022, 16:22
V oblasti designu jsou ikonami skandinávské země. Jsou synonymem příjemného, moderního a čistého pojetí architektury i zařízení domácností nebo kanceláří. Proto se Střední škola designu interiéru Kateřinky – Liberec rozhodla prostřednictvím Fondů EHP a Norska spolupracovat na projektu využití moderních technologií ve výuce.
Jednoletý projekt přinesl zajímavý závěr: i přes řadu odlišností si mají liberecká škola s odbornou školou ze Sykkylvenu vzájemně co nabídnout. Zatímco Norsko vyniká v oblasti robotizace, Česká republika je zase napřed v řemeslné zručnosti a využití speciálního vybavení. Spolupráce obou škol proto bude probíhat také v následujících letech.
„Na přelomu letošního února a března navštívili 4 učitelé ze Sykkylven vidaregaande skule naši školu v Kateřinkách. Šlo o naše vzájemné první ně připravila bohatý program. Od fyzické setkání, které jsme odkládali kvůli koronaviru. Norům jsme tu i přesto připravili velmi bohatý program. Projektování interiérů s využitím speciálních 3D aplikací, programování v CNC obráběcím centru naší školy, procházku virtuálním světem interiérů, které navrhli naši žáci 3. ročníku a ukázku tvorby modelů nábytku v 3D tiskárně. Zkrátka jsme jim ukázali všechny moderní technologie, s nimiž se naši žáci ve výuce setkávají. Nory to velice zaujalo,“ upřesňuje Václav Tichý, jednatel Střední školy designu interiéru Kateřinky – Liberec. Pro žáky z Kateřinek si Norové na oplátku připravili prezentaci tamního modelu vzdělávání, celkové představení školy v Sykkylven v Norsku, a to včetně ukázky odborných pracovišť.
„Naše hosty z Norska jsme provedli také výrobním závodem jedné z nejmodernějších libereckých nábytkářských firem TANPA. Tato firma je partnerem našeho projektu. Díky kombinaci moderních technologií s řemeslnou zručností pracovníků jde o prvotřídní truhlářský výrobní podnik. Navíc mě osobně těší, zaměstnanci jsou převážně naši absolventi oboru Truhlář a oboru Design interiéru. Dokonce i majitel firmy je absolventem naší školy,“ doplňuje Tichý.
Spolupráce s norskou školou ale nebyla jednostranná. V březnu do Sykkylvenu jeli za novými zkušenostmi také tři učitelé z Kateřinek. Učitele zaujala zejména míra robotizace přímo v dílnách školy, využití CNC stroje pro úpravu kůže pro čalounění nebo projekt studentských firem, kdy žáci musí zacházet se svěřeným rozpočtem, musí svoje vyrobené produkty prodat a naučit se kalkulovat náklady s výnosy. „Myšlenku studentských firem bychom chtěli v budoucnu také rozpracovat. Pro firmy bude určitě přínosné, když naši absolventi budou po dokončení studia vědět, že všechna činnost a materiál něco stojí a je potřeba to v ceně produktu zohlednit,“ říká Tichý.
Nutno dodat, že obě školy jsou z průběhu projektu nadšeny. V nadcházejícím školním roce proto chtějí začít kooperaci v projektech Erasmus+. Pro školu z Kateřinek přinesla aktivita ještě jeden důležitý výstup: potvrzení, že základní systém zdejší výuky a práce se studenty je logický a praktický. Rozdíly mezi českou a norskou školou jsou většinou ovlivněny jinou lokalitou, odlišnostmi vzdělávacího systému, různou historickou zkušeností a způsobem financování. Podstatné ale je, že absolventi z Kateřinek obstojí v celoevropském srovnání.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.