Aktuálně

Řidička na přechodu v Jablonci přehlédla chodkyni, těžce ji zranila více...

Tunel se po dlouhé opravě otevírá. Už příští rok ŘSD na průtahu chystá další omezení více...

Během víkendu se budou teploty držet nad nulou. Řidiče potrápí mlha více...

U Panské skály supermarket stavět nelze, ministerstvo potvrdilo zamítnutí výjimky více...

Základní škola T. G. Masaryka v Hrádku nad Nisou představila nové prostory. Vznikly zde nejmodernější učebny

Autoři | Foto se souhlasem Romana Sedláčka

Na základní škole T. G. Masaryka v Hrádku nad Nisou vznikly nové podkrovní prostory. Žáci mají k dispozici učebnu pro výuku informatiky a jazyků, učebnu robotiky, dílnu nebo společenské prostory. Výstavba nových tříd vyšla na téměř 50 milionu korun.

Práce na základní škole T. G. Masaryka v Hrádku nad Nisou začaly v červnu loňského roku a skončily koncem letošních prázdnin. Teprve nedávno se půdní prostory slavnostně otevřely také veřejnosti. V půdních prostorách vznikla učebna pro výuku informatiky a jazyků, učebna robotiky, dílna nebo společenské prostory. Stavba půdní vestavby vyšla na téměř 50 milionu korun. „Město Hrádek na výstavbu nových tříd čerpalo dotaci z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) Ministerstva pro místní rozvoj ve výši 45 mil. Kč,“ sdělila vedoucí Odboru dotací, rozvoje města a kultury Jana Matušková.

Přestavba podkroví probíhala ve dvou etapách. Nejprve byla potřeba půdní rekonstrukce, poté se třídy vybavily různými technologiemi a nábytkem. „Půdní vestavba učeben byla rozdělená do dvou etap. V první etapě se realizovala samotná rekonstrukce půdních prostorů, ve druhé etapě se nové učebny vybavily audiovizuální technikou a nábytkem,“ dodává Matušková.

S rekonstukcí museli být trpěliví hlavně vyučující a žáci. „Jelikož stavba probíhala po celý rok, ztížené podmínky výuky museli vydržet jak naši žáci, tak i pedagogický sbor, a za to jim děkuji,“ řekl ředitel ZŠ a ZUŠ TGM Karel Kocourek. Na několika místech se musel zvyšovat krov. Hlavní schodiště se prodloužilo a přibyl také výtah. K dispozici je i vedlejší schodiště na druhém konci budovy.

Jako na většině rekonstrukcí probíhaly i na této určité komplikace včetně havarijního stavu původních stoupaček. „Přes všechny komplikace se ale podařilo vše zdárně dokončit a žáci se teď můžou učit v nejmodernějších učebnách,“ dodává ředitel školy. Půdní prostor se rozdělil na dvě části. Vznikly zde tři třídy, společenské prostory, kabinet pro učitele a toalety. 

Učebna pro výuky informatiky a cizích jazyků

Pro žáky se otevřela moderní učebna pro výuku informatiky a cizích jazyků, která odpovídá dnešním požadavkům. Třída má kapacitu 20 žáků a je vytvořená v souladu s vývojem používání technologií ve školách a možnostech digitální výuky. „Učebna je vybavená technologií Robotel,“ popisuje ředitel. „To znamená, že se dá využít i jako jazyková učebna. Žáci se tam ale budou především učit s programem na 3D modelování Tinkercad nebo Fusion pak různé podpůrné programy pro 3D tisk (slicery) a samotné programování,“ vysvětluje Kocourek. Ve třídě se také nachází digitální zobrazovač, studentské pracovní stanice, stolní vizualizér a nábytek pro umístění techniky digitální laboratoře.

Učebna robotiky

Kromě učebny pro výuku informatiky a cizích jazyků se v podkroví nachází také učebna robotiky vybavená robotickými sadami pro výuku robotiky a programování, pak 3D tiskárnami, 3D scannerem, studentskými notebooky, interaktivním zobrazovačem a specializovaným nábytkem pro práci s robotickými sadami. „Důležité je, aby se tu žáci dozvěděli, jak věci fungují. Robotika jim pomáhá rozvíjet analytické dovednosti a kreativní přístup k řešení problémů. Učí se rozkládat komplexní úkoly na menší, řešitelné kroky. Seznamují se s moderními technologiemi, které jsou v každodenním životě stále důležitější. Získávají základy programování, práce s hardwarem a elektronickými systémy.  A v neposlední řadě programování robotů podporuje děti v kreativním přístupu. Mohou experimentovat, tvořit a vymýšlet nová řešení, což rozvíjí jejich inovativní myšlení,“ informuje Kocourek.

Dílna a společenské prostory

Žáci základní školy mají k dispozici také malou dílnu. Tu škola využije pro redakci školního časopisu a pro výuku předmětu Svět práce. V rámci rekonstrukce vznikly i dvě společenské místnosti, které budou sloužit převážně pro komunitní aktivity. Škola chce také tyto prostory nabídnout i pro vzdělání seniorů, „Tyto dvě místnosti se můžou používat jako jeden celek nebo rozdělit na dva samostatně fungující prostory. Můžeme tu např. prezentovat výsledky práce v odborných předmětech, jako ve fyzice, chemii nebo v přírodovědě. Dále se také počítá s jejich využitím pro pořádání hudebních i jiných představení. V neposlední řadě počítáme s prostorem pro seznamování se s virtuální realitou, které pomůže zatraktivnit výuku na škole,“ popisuje Karel Kocourek. 

Půdní prostory budou mimo jiné i bezbariérové. V létě se žáci i vyučující mohou těšit také na klimatizaci.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Hrádek nad Nisou, základní škola, rekonstrukce, učebny, žáci

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.