Pro klienty domovů pro seniory je současná doba velmi náročná. Jsou odříznutí od svých nejbližších a právě kontakt s dalšími lidmi jim velmi chybí. Alespoň částečně jim ho mohou nahradit moderní aplikace.
Ředitelé domovů důchodců se snaží umožnit svým klientům propojit se s rodinou a blízkými alespoň formou videorozhovorů. „Pomocí chytrých telefonů umožní personál klientům propojení s rodinou prostřednictví Skypu nebo WhatsAppu,“ sdělil náměstek hejtmana Petr Tulpa.
Některé domovy se snaží zpestřit denní program klientů i dalšími kroky. Například domov ve Velkých Hamrech má nově vlastní televizní kanál. „Uživatelům na jejich pokojích bude vysílat informace a zábavu,“ komentoval Tulpa. Kromě videhovorů mohou rodiny zanechávat klientům balíčky i vzkazy.
V domovech, kde to protory umožňují, by měly navíc vzniknout oddělené návštěvní místnosti. Samozřejmě i domovy důchodců nařáží na nedostatek personálu. „Přestože zařízení fungují v omezeném režimu, poskytují pouze základní činnosti a vymizely kolektivní volnočasové aktivity, snaží se personál již nyní připravovat vánoční výzdobu a pozitivně klienty motivovat,“ dodal náměstek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.