Na chodníku u Benešáku, na Fügnerce i u nádraží se dnes objevily obrysy postav a speciální pomníček. Nejedná se o hloupý žert ale o kampaň Nepozornost zabíjí.
Celá akce, na kterou narazí občané hned v sedmi krajských městech, je součástí kampaně České asociace pojišťoven #nepozornostzabiji a má za cíl upozornit na rizika manipulace s mobilním telefonem ve chvílích, kdy je člověk účastníkem provozu na pozemních komunikacích.
„V loňském roce jsme se s kampaní Nepozornost zabíjí soustředili zejména na problematiku telefonování za volantem. Ovšem i nepozorní chodci, kteří se v blízkosti vozovky věnují spíše mobilnímu telefonu než sledování provozu, výrazně zvyšují riziko nehody. Takové chování podle průzkumu přiznávají celé dvě třetiny chodců ve věku od 18 do 44 let. U dětí a mladistvých toto číslo může být patrně ještě vyšší,“ říká ke kampani Jan Matoušek, výkonný ředitel České asociace pojišťoven a dodává: „I letos budou hrát v naší komunikační kampani klíčovou roli emoce. Aktivity jsme ale posunuli více do ulic a do online prostředí.“
Kritická místa nehod bývají často na hlavních křižovatkách uvnitř velkých měst. Kampaň proto běží v Praze, Brně, Plzni, Hradci Králové, Liberci, Olomouci a Ostravě. Jen v těchto sedmi městech došlo za posledních šest let k celkem 7 421 nehodám s účastí chodce. Lokality, kde jsou polepy a pomníky instalovány, vybírala Česká asociace pojišťoven ve spolupráci s Policií ČR na základě statistik nehodovosti a zároveň tak, aby neohrozila plynulost provozu.
„Kampaň Nepozornost zabíjí vnímám jako účinnou především proto, že je zaměřená na emoce a na bezpečnost našich nejbližších, proto věřím, že i upozornění na konkrétní místa smrtelných dopravních nehod a nalepené obrysy postav na vytipovaných místech přivedou k zamyšlení nad vlastní zranitelností každého z nás,“ uvádí republiková koordinátorka prevence plk. Mgr. Zuzana Pidrmanová z Policejního prezidia České republiky.