Hejnice vyhlásily Grafický turnaj, díky kterému chtějí najít nový logotyp pro propagaci města jako turistické destinace. A po vzoru Semil spustily veřejnou soutěž, do které se mohou vedle profesionálů zapojit i poloamatérští grafici.
Cílem není získat logo, které by nahradilo historický městský znak, ale spíše vytvořilo originální specifickou značku použitelnou pro propagaci nejen v oblasti cestovního ruchu. Do konce soutěže zbývají dva dny a na nezájem si vedení města opravdu stěžovat nemůže.
Zatím se sešlo zhruba osm desítek návrhů. „Zájem hodnotíme kladně ze strany co do počtu návrhů. Trošku nás ale mrzí, že se spousta z nich točí pouze kolem kostela. Takže se spíše setkáváme s novým logem pro baziliku, které by ji slušelo než pro obecné celé Město Hejnice,“ sdělil starosta Hejnic Jaroslav Demčák.
Přestože hejnický kostel Navštívení Panny Marie je jistě jednou z hlavních dominant tohoto městečka, logo by mělo zachycovat město celkově. Po ukončení soutěže vybere vedení města celkem tři finalisty. „Pak bude možné další upravování návhrů podle případných připomínek a následně by měl být vyhlášen vítěz,“ řekl Demčák a doplnil, že hodnocení se ujme dohromady komise kulturní a komise cestovního ruchu ve spolupráci s úzkým vedením města a referentkou pro kulturu a cestovní ruch, která tuto akci zaštiťuje.
Po nedávném zveřejnění nového loga Prahy 3 a dřívějších minimalistických logách například Liberce se samozřejmě nabízí otázka, zda se něco podobného může objevit i v Hejnicích. Starosta ale ujišťuje, že touto cestou se město jít nechystá. „Obávám se, že jsme suchaři a tuhle modernu u nás nečekejte. Za prvé v návrzích zatím nic takového není a za druhé tomu nerozumíme a neuměli bychom to vysvětlovat stejně jako Praha 3 či Lbc,“ komentoval starosta s úsměvem.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.