Co vadí Liberečanům, kteří cestují městskou hromadnou dopravou nebo na kole? Například málo krytých zastávek, drahé jízdné za krátkou cestu, nebo nedostatek a neprovázanost cyklostezek či chybějící stojany na kola. Alespoň tento závěr přineslo první setkání zpracovatelů Plánu udržitelné městské mobility s občany, které proběhlo nedávno na liberecké radnici.
Účastníky setkání, kteří jezdí MHD by potěšilo lepší rozdělení jízdného, posílení tramvajových vozů večer a o víkendu avybudovaní nové tramvajové trati do Rochlice. Pro bezpečnější ježdění na kole by občanům stačilo, kdyby město postupně budovalo to, co je již naplánováno, a kola bylo kde zaparkovat.
V úterý 5. května se také již podruhé sešly pracovní skupiny odborníků na veřejnou a cyklistickou dopravu. Ti se shodli na tom, že především je potřeba změnit přístup vedení obou měst k plánování dopravy, pokud mají být cestující a cyklisté spokojenější.
Všechny poznatky poslouží k vytvoření prvních dvou fází Plánu udržitelné městské mobility, který se zaměřuje na veřejnou a cyklistickou dopravu a Liberci i Jablonci nad Nisou umožní čerpat dotace z evropských investičních fondů na vybrané dopravní projekty. Město Liberec má sice zpracovanou strategii rozvoje 2014 - 2020 a pořizuje nový územní plán, stále však chybí dopravní politika, podle které se bude rozvíjet doprava. Cílem plánu udržitelné městské mobility je lepší život ve městě díky dostupnější, atraktivnější a šetrnější dopravě vůči životnímu prostředí.
„Obě statutární města mají problémy s hustou automobilovou dopravou a nedostatkem parkovacích míst, a tak hledají životaschopná řešení. Klademe si proto otázky, proč lidé nejezdí po městě více na kole, nebo proč nevolí k přepravě po městě prostředky hromadné dopravy,“ řekl náměstek primátora pro ekonomiku, strategický rozvoj a dotace Jan Korytář (Změna).
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.