Tramvaje do Lidových sadů v Liberci začnou znovu jezdit od 1. října. Rekonstrukce tramvajové trati v centru města pokračuje podle harmonogramu, komplikují ji jen neukáznění řidiči, kteří nerespektují značení a vjíždějí, kam nemají. Dopravní podnik už také ukončil práce na Masarykově třídě, kam se o víkendu vrátí autobusy i auta.
Kompletní rekonstrukce tramvajové trati mezi Šaldovým náměstím a terminálem městské dopravy začala v květnu a bude stát téměř 68 milionů korun.
Na opravu úseku, který je hlavní dopravní spojnicí z horního do dolního centra, se podařilo dopravnímu podniku získat evropskou dotaci. Poslední kompletní rekonstrukce se v Rumunské ulici dělala v letech 1993 až 1994, trať už tam byla ve špatném až havarijním stavu.
Dožilé byly hlavně panely, v nichž byly uložené koleje. Dělníci je odstranili a celý úsek bude nově v litém asfaltu, což by mělo snížit hlučnost. „V současné době jsou už položeny kolejnice v celém úseku, v Rumunské ulici jsou už schůdné oba chodníky téměř v celém úseku," řekl provozně-technický ředitel Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce (DPMLJ) Ludvík Lavička.
Rekonstrukce by měla zajistit větší bezpečnost chodců, chodníky jsou širší, úpravou projdou i přechody. V dolní části Rumunské ulice přibude zeleň, což by mělo zamezit nepovolenému parkování. Při rekonstrukci vyměnili dělníci vodovod a plynovod.
S postupem prací se výrazně zlepšil průjezd Šaldovým náměstím. Už minulý týden začala po dohodě s dodavatelskou firmou sloužit nová autobusová zastávka Šaldovo náměstí směrem do dolního centra.
Výluky na trati z centra do Lidových sadů využil podle Lavičky dopravní podnik i k rekonstrukci tramvajové trati na křižovatce Masarykovy třídy s Vítěznou a také k velké opravě trolejového vedení v ulici 5. května. „V září ještě bude dokončena výměna kolejnic ve Fügnerově ulici," dodal Lavička.
S dokončením rekonstrukce tramvajové trati ale komplikace pro motoristy neskončí. V říjnu bude ještě střídavě omezen provoz na tramvajových přejezdech v ulicích Na Pláni a Na Bídě. Nevyhovující dlažbu tam dopravní podnik nahradí asfaltem.
DPMLJ je největší společností ve vlastnictví Liberce, od podzimu 2009 je menšinovým vlastníkem sousední Jablonec nad Nisou. Firma zajišťuje městskou dopravu v obou sousedících městech i tramvajové spojení mezi nimi. Loni autobusy a tramvaje libereckého podniku přepravily 41 milionů cestujících. „Na rozdíl od jiných dopravců se nám daří cestující udržet, letos se nám za první pololetí zvýšil počet cestujících v Liberci a Jablonci zhruba o 100 tisíc," řekl generální ředitel Luboš Wejnar.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.