Rekonstrukce by se mohla dočkat další část městské tramvajové trati. Město plánuje opravu tramvajové trati mezi zastávkami Viadukt a Kubelíkova, kde jsou v nevyhovujícím stavu nejen koleje, ale také panely, ve kterých jsou koleje položeny. Konkrétní rozsah prací určí až projektová dokumentace, kterou si nechává radnice vypracovat.
„Samotná rekonstrukce je reálná odhadem nejdříve za dva roky,“ říká náměstek primátora Tomáš Kysela (dříve ANO).
Úsek, kde se kombinuje tramvajová a automobilová doprava, prošel rekonstrukcí naposledy před dvaadvaceti lety. „Od té doby pokročily také technologie, jakými jsou práce realizovány. Ve vážném stavu jsou především panely,“ dodal Kysela.
Právě poblíž zastávky Viadukt vykolejila před dvěma měsíci jedna z tramvají dopravního podniku. Zpět ji musela dostat těžká technika. „Vykolejil první podvozek druhého vozu. K události došlo mimo výhybku,“ shrnul dopravní ředitel dopravního podniku Oskar Zappe. Vykolejení tramvaje se obešlo bez zranění. Zda za vykolejení mohl zhoršení stav tramvajového pásu, není jasné.
Úsek od Viaduktu směrem k zastávce Kubelíkova na rekonstrukci čeká už několik let. Naposledy se nákladné opravy dočkala trať od Šaldova náměstí k terminálu MHD ve Fügnerově ulici. Stavební práce začaly v dubnu letošního roku přípravou objízdných tras a samotná rekonstrukce tramvajové trati probíhala od 1. května. V sobotu 30. září se na trať opět vrátily tramvaje.
Kompletní rekonstrukce tramvajové trati mezi Šaldovým náměstím a terminálem městské dopravy stála téměř 68 milionů korun. Na opravu se podařilo dopravnímu podniku získat evropskou dotaci ve výši 85 procent.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.