Česká Lípa připravuje výstavbu dopravního terminálu blízko nového vlakového nádraží. Propojit by měl železniční, městskou a regionální autobusovou dopravu. Zastupitelé schválili studii řešení takzvaného přednádraží, kde by měl terminál stát. Náklady na jeho výstavbu a úpravu odhadli projektanti na sto milionů korun. Do budoucna studie počítá i s výstavbou parkovacího domu pro stovku aut, náklady na jeho výstavbu však projektanti do studie nezahrnuli.
„Územní studie řeší soubor ploch o rozloze zhruba 10,7 hektaru, který je vymezen v zastavěném území na málo využívaných a nevyužívaných pozemcích přednádražního prostoru, autobusového nádraží, výroby a přilehlých veřejných prostranství," popsala rozsah studie starostka Romana Žatecká (ČSSD).
V návaznosti na to nechalo město zpracovat také studii budoucí zástavby bezmála osmihektarového areálu bývalého městského nádraží a okolních ploch, kde se mimo jiné počítá s výstavbou mimoúrovňové křižovatky, ale také třeba s byty a občanské vybaveností.
V České Lípě se setkává pět železničních tratí. Sjíždí se tam rychlíky, které pokračují na Liberec, Děčín, na Bakov nad Jizerou, Kolín a do Šluknovského výběžku.
Správa železniční dopravní cesty investovala v minulých dvou letech miliardu korun nejen do výstavby nového nádraží, ale do modernizace tamních tratí a celého železničního dopravního uzlu. Samotné nádraží vzniklo na místě bývalých skladů a díky tomu se posunulo zhruba o sto metrů blíž k městu.
Zatímco městské autobusy jezdí až k nádraží, meziměstské končí na autobusovém nádraží, které je odděleno železniční vlečkou a s tím vlakovým spojeno jen nezpevněnou cestou.
Nový terminál by měl poskytnout zázemí nejen cestujícím, ale i řidičům regionální a dálkové autobusové dopravy a sloužit bude také městské dopravě.
Obyvatelé v okolí se obávají zvýšení dopravy v přilehlých ulicích. Ani někteří zastupitelé nebyli studií nadšeni. Zastupitel Miroslav Hudec (Zelení a Nezávislí) kritizoval záměr kvůli záboru části parčíku, kde mají vzniknout stání pro autobusy. Pavla Procházková (dříve ANO) zase považuje za rizikové plány na bytovou výstavbu v blízkosti mimoúrovňové křižovatky. Jde ale zatím jen o studii, výstavba bude záležitostí příštích let.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.