Aktuálně

V Pihelu boural mladík s čerstvým řidičákem. Bilance: 8 zraněných, 2 těžce více...

Naivní divadlo uvede v sobotu novou inscenaci Vánoce aneb Příběh narození více...

Liberecký kraj letos Ještěd koupit nestihne více...

Kraj, Liberec a Jablonec se dohodly na financování tramvaje mezi městy

Autoři | Foto DPML

Liberecký kraj, města Liberec a Jablonec nad Nisou se po měsících vyjednávání dohodly na financování tramvajové linky 11 mezi oběma městy. Dohoda o financování provozu je nutná, aby mohl liberecký dopravní podnik požádat o dotace na plánované prodloužení tramvajové trati do centra Jablonce a na dokončení rekonstrukce trati mezi oběma městy. Memorandum o spolupráci musí ještě schválit zastupitelstva, už příští týden ve čtvrtek o něm budou jednat v Jablonci.

Provoz tramvajové linky 11 mezi Libercem a Jabloncem nad Nisou stojí ročně zhruba sto milionů korun, kolem 15 milionů představují příjmy z jízdného. Polovinu ze zbytku by měl platit Liberec, 17 procent Jablonec nad Nisou a třetinu Liberecký kraj. Ten dosud na zajištění linky přispíval 17 miliony korun, teď by se měl příspěvek o osm až deset milionů zvýšit. Víc peněz bude dávat na spojení i Jablonec nad Nisou, Liberec naopak díky memorandu ušetří. Liberecký kraj je podle hejtmana Půty připraven linku zahrnout do meziměstské dopravy.

Kraj ustoupil

„My jsme ustoupili a jsme připraveni na provoz linky přidat. Pro stanovení nějakého konečného poměru je ale potřeba opravdu přesně vědět, kolik lidí těmi jednotlivými spoji v jednotlivých dnech jezdí," řekl Martin Půta.

Liberecký kraj bude zatím přispěvatelem. „Pokud budou obě města chtít, abychom byli objednatelem té dopravy, tak by podle našeho názoru měla přispívat do systému meziměstské a příměstské dopravy v kraji stejně jako ostatní města a obce v kraji 90 korunami ročně za každého obyvatele," dodal. Jablonec a Liberec se podílely minimálně, protože platí MHD.

Spory kvůli podílu Jablonce

Spory byly hlavně kolem podílu Jablonce nad Nisou. Na základě modelu, který vypracovala renomovaná společnost BDO, požadoval Liberec po sousedním městě 23,5 milionu korun, což byl více než dvojnásobek loňského příspěvku. Jablonec si proto nechal zpracovat vlastní posudek firmou Pro Cedop. Ten ukázal, že by reálná cena pro Jablonec měla být jen kolem čtyř milionů. „My ale máme zájem na zachování spojení a jsme připraveni na něj přispívat zhruba 12 miliony korun a v případě prodloužení trati přidat další tři," řekl primátor Jablonce Milan Kroupa (ANO). Záleží ale na zastupitelích, jak se k memorandu postaví, dodal.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky doprava, Liberec, Jablonec n.N., Liberecký kraj, tramvaj, Jablonec nad Nisou, Martin Půta, Milan Kroupa, ANO 2011

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.