Liberec odmítl dotaci 2,3 milionu korun získanou ze Státního fondu životního prostředí na nákup sdílených kol, takzvaný bikesharing. Primátor Jaroslav Zámečník (Starostové pro Liberecký kraj) to zdůvodňuje tím, že chtějí jít cestou najímání profesionálních poskytovatelů těchto služeb.
Město mělo přislíbenou dotaci na nákup 100 kol a 92 stojanů. „Museli bychom vlastnit kola, pět let je provozovat, museli bychom sami vyvíjet software, aplikaci a je tam spousta dalších úkonů," uvedl Zámečník. Proto se podle něj rozhodli dotaci nepřijmout. "Rozhodli jsme se jít po lince profesionálních poskytovatelů těchto služeb, které už mají dětské nemoci vychytané," dodal.
Bikesharing v Liberci funguje druhým rokem. Stejně jako loni tuto službu pro Liberec zajišťuje firma Rekola Bikesharing a radnice na ni letos přispěje částkou 982 700 korun bez DPH. Statistiky využitelnosti kol budou podle Zámečníka až na konci listopadu. K dispozici jsou zatím jen data od začátku dubna do konce června. Přestože jízdních kol je o 40 více než loni, rovných 100, zájem o tuto službu byl na jaře výrazně menší. Zatímco loni za tři měsíce 3132 uživatelů absolvovalo 21 945 jízd, letos od začátku dubna do konce června si kolo půjčilo 2437 lidí, kteří na růžovém kole absolvovali 11 734 cest. Podle opoziční Změny pro Liberec je za tím změna systému, kdy kola je možné odkládat jen na vyhrazených místech, loni toto omezení nebylo.
Podle primátora chtějí o dalším fungování bikesharingu v Liberci rozhodnout až na základě úplných statistik. „Budeme se na radě radit, jakým způsobem, v jakém rozsahu a jaký typ kol. Všechny tyto otázky budeme probírat až v prosinci," dodal primátor.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.