Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPátek, 24. ledna 2020, 15:51
Start nového provozovatele několika vlakových linek v Libereckém kraji nezačal bez obtíží. Arriva se potýkala se zpožděním i nefunkčním odbavovacím systémem. Kraj dokonce společnosti uložil pokutu přes osm set tisíc korun. Aktuální situace je ale podle generálního ředitele společnosti Arriva Daniela Adamky stabilizovaná, vlaky jezdí na čas a podařilo se odstranit i další nedostatky.
Kde všude mohou cestující využívat služeb Arrivy?
Zajišťujeme provoz regionálních autobusů ve středních Čechách s přesahem do vedlejších regionů, dále v Praze nebo ve východních Čechách, na Ústecku, Olomoucku nebo Zlínsku, jezdíme i dálkové linky po republice nebo expresní spojení z Teplic do Prahy a na Moravě mezi Brnem, Olomoucí, Přerovem nebo Prostějovem. V řadě měst zajišťujeme městskou dopravou, v Teplicích dokonce trolejbusy a od prosince jsme rozjeli vlaky na čtyřech rychlíkových linkách v Čechách a osobní vlaky na Liberecku a Zlínsku.
Řada lidí do Arrivy, jakožto německé společnosti, vkládala velké naděje. Jak těžké teď bude přesvědčit veřejnost, že dokážete poskytnout služby na té nejlepší úrovni?
Na začátku se ne vše povedlo tak, jak jsme si předsevzali. Rychle jsme se k tomu postavili čelem a úvodní nedostatky jsme odstranili. Ano, začátek to byl těžký, ale jsme rádi, že můžeme provozovat vlakové spojení pro Liberecký kraj. Na většině spojů na linkách L3 z Liberce přes Turnov do Lomnice nad Popelkou i na L31 mezi Tanvaldem a Železným Brodem jezdí nízkopodlažní a modernější vlaky Desiro, což je velký posun oproti tomu, jaké vlaky tam jezdily dříve.
Úterý, 14. ledna 2020, 15:43
Pokutu 815 tisíc korun vyměřil Liberecký kraj společnosti Arriva za problémy v železniční dopravě. Hlavním důvodem je nefunkční odbavovací systém a také informační systém ve vlacích, který byl ještě na začátku ledna v němčině. Zpožďování vlaků bylo...
Na Liberecku jezdí i rychlíkové linky. Jaké vlaky tady cestujícím nabízíte? Jak je to s jízdenkami?
Rychlíky od Kolína na Českou Lípu a Nový Bor nebo z Prahy do Turnova a Tanvaldu zajišťujeme modernizovanými vlaky, které nabízí WiFi připojení, pitnou vodu z barelu zdarma nebo informační panel, kde cestující vidí i polohu vlaku v mapě. Jízdenku s místenkou zdarma je možné si koupit online na našem webu arriva.cz, kde je to o něco levnější než na pokladně nebo ve vlaku. I přesto si cestující mohou jízdenku koupit až při nástupu do vlaku u stevarda a bez jakékoliv přirážky. Bohužel ještě není státní jednotný tarif, kdy si lidé koupí jednu jízdenku a nebudou rozlišovat, kterým vlakem a dopravcem pojedou. Snad to brzy bude.
Hodně lidí se obávalo, zda bude IDOL platit i u přestupu k jiným dopravcům nebo zda je možné jízdenku u Arrivy doplatit při opuštění kraje. Jak to nyní funguje?
Odbavení cestujících a nákup jízdenek je bez zásadních problémů. Vyměnili jsme dodavatele problematického odbavovacího zařízení a cestujícím nabízíme obvyklý sortiment jízdenek systému IDOL i odbavení pomocí Opuscard.
Liberecký kraj Arrivě udělil pokutu 815 tisíc korun. Souhlasíte s tím?
Vůči cestujícím i objednavateli jsme při zahájení provozu v některých oblastech pochybili. S panem hejtmanem i jeho náměstkem jsme si na konci roku sedli a dohodli se na tom, co zlepšíme.
Kraj pokutu vysvětlil tím, že Arriva měla řadu nedostatků včetně nefunkčního odbavovacího systému. Podařilo se už všechny problémy odstranit?
Co jsme Libereckému kraji slíbili, to jsme splnili. 15. ledna jsme vyměnili už zmíněné méně spolehlivé odbavovací zařízení, to nové šlape bez zásadních problémů. Čelem jsme se postavili i k potížím s informačním systémem, který teď cestující informuje jak má a ještě před koncem loňského roku byly z vlaků pryč i zapomenuté německé samolepky a polepy.
Jaké jsou vaše další plány? Hodláte získat na české železnici i další linky?
Teď se plně soustředíme na úroveň poskytovaných služeb cestujícím i objednavatelům nejen v našich vlacích, ale i v autobusech.
Máte v plánu postupně vylepšovat i služby pro cestující?
Soustředíme se na zlepšování současných služeb. Přesnost provozu našich vlaků na lince L3 z Liberce přes Turnov do Lomnice byla v polovině prosince podle Správy železnic na 90 procentech, za první dva týdny v lednu dosáhla spolehlivost a přesnost našich vlaků dokonce 97 procent. Z 81 na téměř 96 procent jsme vytáhli přesnost vlaků, které jezdí na lince L31 mezi Železným Brodem a Tanvaldem. Přes devadesát procent je to i na rychlíkových linkách R21 a R22. O případných nových službách budeme cestující rádi informovat.
Jaké plány máte pro letošní rok?
Letos budeme investovat třeba dvě miliardy korun do obnovy autobusů, které provozujeme. Velká částka půjde do Plzeňského kraje, kde začneme v polovině roku jezdit v regionální dopravě, po vyhraném výběrovém řízení vystřídáme dosavadního dopravce a rozjedeme tam 315 úplně nových autobusů.
Odborníci mluví o nutnosti snižovat emisní zátěž. Dělá v tomto směru něco i Arriva?
V řadě měst zajišťujeme dopravu ekologicky a někde dokonce i bezemisně. Je to třeba příklad Bíliny, Kutné Hory, Trutnova, velký podíl plynových autobusů provozujeme v Kladně, v Praze a okolí. Letos budeme rozšiřovat flotilu autobusů na CNG pohon ve Středočeském kraji. V tomto oboru jsme velkým tahounem ekologické dopravy v republice.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.