Aktuálně

Čeká nás zatažený víkend s přeháňkami. Teploty půjdou nahoru více...

Policie zná příčinu diskotéky na Bílém Kameni. Šlo o závadu na mrazícím zařízení více...

Asfaltové hřiště na Králově Háji čeká proměna. Nadchnout má děti i jejich dozor více...

Prales na Ještědu se rozroste o 4,5 hektaru. Spolek vyjde výkup na milion více...

Pohotovosti převezmou zdravotní pojišťovny. O všechny v kraji ale nestojí více...

Kamiony stálé objíždí úsek zpoplatněný mýtem. Kraji se zatím nepodařilo průjezd omezit

Autoři | Foto Dominik Svoboda

Libereckému kraji se ani čtyři měsíce po zavedení mýtného na silnicích první třídy nepodařilo omezit průjezd kamionů po krajských komunikacích. I když kraj už v lednu připravil projekt, který počítal s osazením značek zakazujících tranzit kamionů nad 12 tun, realizovat ho zatím nemohl. Proti se postavila policie, kterou podpořilo ministerstvo dopravy. Žádají studii, která zvýšení provozu doloží. To je ale nesmysl, řekl novinářům náměstek libereckého hejtmana pro dopravu Jan Sviták.

V Libereckém kraji platí od Nového roku kamiony mýto na silnici I/35 z Turnova na Jičín a také na silnici I/38 z Mladé Boleslavi na Jestřebí na Českolipsku. Zatímco u prvního úseku není mnoho možností, jak ho objet a problémy tam nejsou, v případě druhého už v lednu v obcích na objízdných trasách zvýšený počet kamionů zaznamenali, hlavně z Polska a Slovenka. „Najížděly sem kamiony dopravních firem, které jsme tu v minulosti nikdy neviděli," řekl starosta Mimoně Petr Král. Kraj chtěl proto osadit silnice druhé třídy 262 z České Lípy do Zákup a 270 z Jablonného v Podještědí do Mimoně zákazovými značkami.

Podle policie ale nákladní doprava na nezpoplatněných silnicích nepřibyla nebo jen minimálně. Kraj by měl nárůst dopravy doložit dopravní studií. To je ale podle hejtmana Martina Půty (Starostové pro Liberecký kraj) nemožné. Aktuálně kamionů ubylo v souvislosti s poklesem výroby a omezeními v souvislosti s koronavirovou pandemií. Navíc začínají velké silniční stavby, které situaci také zkreslí. Kraj navíc nemá data z období před zavedením mýtného, a tak není schopen doložit, kolik aut zpoplatněné úseky objíždí, protože by nová data neměl s čím porovnat.

„Je to klasická ukázka českého řešení problémů, není to přitom problém jen obcí v Libereckém kraji, ale i řady dalších v celé České republice," řekl Půta. Problém se podle něj mohl zdát menší, když v souvislosti s koronavirem provoz poklesl, postupně se ale vrátí do normálního stavu. Kraj chtěl podle Půty omezit dopravu způsobem, který doporučilo ministerstvo dopravy, ale neuspěl. Je proto připraven podpořit dotčené obce, pokud se rozhodnou zakázat vjezd kamionů na své komunikace.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky ČR, automobilová, správa, mýtné, Liberecký, Liberecký kraj, silnice, doprava, Ministerstvo dopravy České republiky, Jan Sviták, Martin Půta, Petr Král, Mimoň, Polsko, Turnov

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.